Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. juni 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kenneth Persson
ID på Springhale. (Læst 96 gange) Postet d. 12-02-18 kl. 17:17
11022018 Ryparken. Ved første øjekast syntes jeg det lignede Orchesella villosa, men antennerne er markant anderledes. Nogen bud?

VH

Kenneth

ID på Springhale. (11022018 Ryparken. Ved første øjekast syntes jeg det lignede Orchesella villosa, men antennerne er m)
Foto: Kenneth Persson
Klik på billedet for original størrelse (693 x 600)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(401)
#1 Svar postet d. 13-02-18 kl. 12:33. Emne: ID på Springhale.
Hej Kenneth,

Det ER Orchesella villosa. Du er meget observant - den har dels fået brækket noget af antennerne (især den venstre), og dels ser de en smule "svedne" ud, foruden at dyret også forekommer væsentligt mindre behåret end normalt. Med de tegninger er der ingen tvivl om arten, men den må altså være kommet lettere til skade på en eller anden vis, vil jeg mene. Så jeg forstår godt, du er studset lidt over den.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kenneth Persson
#2 Kommentar postet d. 13-02-18 kl. 13:09. Emne: ID på Springhale.
Hej. Mange tak. Ja den er da noget medtaget. Bruger en suger. Måske lidt vat i bunden vil hjælpe.

VH

Kenneth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator