Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kenneth Persson
Entomobrya muscorum? (Læst 207 gange) Postet d. 18-02-18 kl. 06:47
17022018 Hareskoven. Synes ikke helt den matcher, men den der ligner mest synes jeg. Måske et ungt dyr?

VH Kenneth

Entomobrya muscorum? (17022018 Hareskoven. Synes ikke helt den matcher, men den der ligner mest synes jeg. Måske et ungt d)
Foto: Kenneth Persson
Klik på billedet for original størrelse (793 x 600)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(574)
#1 Svar postet d. 20-02-18 kl. 00:09. Emne: Entomobrya muscorum?
Hej Kenneth,

Ja, den var ret drilagtig. Vist har den fællestræk med E. muscorum, men dels passer bagkropstegningerne kun dårligt, og dels plejer muscorum at have påfaldende lange antenner, hvilket ikke er tilfældet her.

Jeg sov lidt i timen og blev først nu slået af, hvor "langhåret" dyret er. Så endelig faldt den i hak for mig. Det må være Orchesella flavescens, i en farvemæssigt temmelig kontrastfattig udgave, à la denne - se linket HER. Den er en typisk skovart.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kenneth Persson
#2 Kommentar postet d. 20-02-18 kl. 12:37. Emne: Entomobrya muscorum?
Hej. Tak for hjælpen med denne også. Den forkastede jeg ret hurtigt, da dem jeg kiggede på havde meget kraftigere tegninger. Godt med eksperter

VH

Kenneth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator