Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Holm Brask
Vejledninger til Fotoprogrammer og Download (Læst 5923 gange) Postet d. 29-03-08 kl. 13:56
Hej

Min tråd forsvandt i hacket, men her kommer en revideret version. Det drejer sig om gratis programmer og der fungerer rigtig godt samt vejledninger:

Billedbrowser med billedbehandling på dansk - XnView til Windows - download - Vælg Complete Version (Multi-language):

- se linket HER

XnView til Mac - download:

- se linket HER

XnView til Linux m.fl. download:

- se linket HER

En anden billedbrowser med billed- behandling - FastStone - download:

- se linket HER

Billedbehandling Photofiltre download:

- se linket HER

Husk filen med dansk, se næste !

Vejledninger til Photofiltre:

- se linket HER

- se linket HERPhotofiltre.htm

- se linket HER2/" TARGET=_blank title='- se linket HER2/' rel='nofollow'>- se linket HER

- se linket HERBildredigering-i-Photofiltre/Introduktion/" TARGET=_blank title='- se linket HERBildredigering-i-Photofiltre/Introduktion/' rel='nofollow'>- se linket HER

Panorama-program med vejledning - Autostitch - har været vist i dansk TV:

- se linket HERautostitch.htm

Stort billedbehandlingsprogram - GIMP - i Photoshop-klassen - download:

- se linket HER

Vejledning til Gimp:

- se linket HER

- se linket HER

Til større Diasshow - program:

- se linket HER

Indekserings-program - for hurtigere søgning:

- se linket HER

Flere Vejledninger til diverse foto-programmer:

- se linket HER

Generelle vejledninger til digital-fotografering:

- se linket HER

Der findes i tusindvis af web-sider med hjælp, men de fleste er på engelsk og mere eller mindre avanceret, jeg har valgt dem der er rimelige letforståelige.

Rigtig god fornøjelse og mange gode forårs-hilsener fra Henrik

Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 29-03-08 kl. 14:38. Emne: Vejledninger til Fotoprogrammer og Download
Henrik - sikke et stort arbejde du har lagt ned i denne tråd.

Du skulle nok flytte den over til "Artikler" eller lignende, så den ikke forsvinder i alt andet, det er der for meget kød på benet til .

Kommentér

Henrik Holm Brask
#2 postet d. 30-03-08 kl. 03:51. Emne: Vejledninger til Fotoprogrammer og Download
Hej Margaretha

Tak. Jeg vil da overveje at få den flyttet til artikler.

En lille ting jeg glemte - i nogle af vejledningerne er der pdf-filer og der er link til at downloade Adobe Reader, men den er stor og langsom - i stedet for så brug Foxit Reader den er lille og hurtig -downloades fra:

- se linket HER

Hilsen Henrik

Kommentér

Henrik Holm Brask
#3 postet d. 30-03-08 kl. 04:15. Emne: Vejledninger til Fotoprogrammer og Download
Hej med jer

Jeg har lige tjekket Foxit Reader hjemmesiden og der kan det være lidt vanskeligt med download, gør det i stedet for fra det danske magasin PC World:

- se linket HER

Hilsen Henrik

Kommentér

Henrik Holm Brask
#4 postet d. 03-05-08 kl. 23:34. Emne: Vejledninger til Fotoprogrammer og Download
Hej

Jeg har fundet et gratis RAW-billedbehandlingsprogram, det findes til windows og Linux her:

- se linket HER

Hilsen Henrik

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator