Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Astronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

morten larsen
ukendt objekt på nattehimlen (ufo):-) (Læst 619 gange) Postet d. 26-02-18 kl. 11:05
jeg var ude en aften for at tage et par billeder af stjernerne. jeg lagde ikke mærke til noget da jeg tog billederne men da jeg senere fik kigget på dem så jeg noget jeg ikke har set før og det forvirrede mig lidt.

senere fandt jeg dog frem til at iss rumstationen skulle have fløjet over mig på samme sted som objektet på billedet men det ligner ikke nogen andre billeder jeg har set af rumstationen.

nogen der kan fortælle mig hvad det er jeg har taget et billede af?

det er taget med samsung galaxy s7 med iso 800 og lukketid 10s billedet er taget d. 9/12-17 kl. 18.06

ukendt objekt på nattehimlen (ufo):-) (jeg var ude en aften for at tage et par billeder af stjernerne. jeg lagde ikke mærke til noget da je)
morten larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Svar postet d. 19-03-18 kl. 14:01. Emne: ukendt objekt på nattehimlen (ufo):-)
Interessant med de dobbelte reflekser. Det må være en satellit af en vis størrelse .. og/eller i en lav højde.

Men det er ikke ISS, for den roterer ikke, - eller rettere, den roterer præcis 1 gang pr. kredsløb (dvs. 16 rotationer pr. døgn). Med en lukketid på 10s, må den satelit, du har fotograferet, have roteret mellem 7-8 gange i sekundet.

Skal ikke kunne sige hvilken, det drejer sig om, men du kan jo prøve at slå tidspunktet op her: - se linket HER= for at fortsætte studiet Opslaget vil også vise, at ISS var forbi ca. 14 minutter efter din optagelse (i hvert fald over København).

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 19-03-18 kl. 14:17. Emne: ukendt objekt på nattehimlen (ufo):-)
Ha, sludder - den må have roteret ca. 1½ gang pr. sekund.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator