Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Andre dyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Martin
Springhale på sne (Læst 306 gange) Postet d. 09-03-18 kl. 17:29
Flere individer af denne lille, mørke springhale sås i dag hoppende rundt på det snedækkede Melby Overdrev.

Vh. Ole

Springhale på sne (Flere individer af denne lille, mørke springhale sås i dag hoppende rundt på det snedækkede Melby Ov)
Foto: Ole Martin. Melby Overdrev 09-03-2018
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(181)
#1 Svar postet d. 10-03-18 kl. 02:22. Emne: Springhale på sne
Hej Ole,

Den kommer ikke længere end til Isotoma sp. Vi har 4 arter i slægten Isotoma herhjemme, og kun den ene af disse er umiddelbart til at identificere udfra fotos (og dit dyr tilhører desværre en af de andre tre arter!). Disse oplysninger har jeg fra fageksperten Arne Fjellberg.

Ellers ville jeg personlig have satset mine penge på Isotoma anglicana, men ifølge sagkundskaben er dette altså ikke tilstrækkeligt underbygget i dette tilfælde. (Den sikre artsbestemmelse afhænger her af nogle vanvittigt små, mikroskopiske detaljer.) Så Isotoma sp.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 10-03-18 kl. 02:30. Emne: Springhale på sne
Bonusinfo: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Ole Martin
#3 Kommentar postet d. 10-03-18 kl. 09:22. Emne: Springhale på sne
Hej Elisabeth.

Tak for bestemmelse til slægt og det nyttige link. De små kræ fik lov at hoppe videre i sneen, så de må nøjes med sp.

Vh. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator