Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. juli 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Hallum
Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ? (Læst 240 gange) Postet d. 13-03-18 kl. 06:59
Hej

Jeg vil gerne have artsbestemt denne fugl.

Billedet er tager i den sydvestlige del af Sri Lanka februar 2018

Spørgsmålet går på både det danske og det engelske navn

Hilsen

Per Hallum

Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ? (Hej
Jeg vil gerne have artsbestemt denne fugl.

Billedet er tager i den sydvestlige del af Sri La)
Per Hallum har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#1 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 07:54. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
Hej Per

Mon ikke det er Purple-rumped sunbird (Leptocoma zeylonica)- skal ikke kunne udtale mig om det danske navn.

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Karl P. Andersen

Svaraktivitet:

(1)
#2 Svar postet d. 13-03-18 kl. 08:51. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
F.eks. Indisk solfugl

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Hallum
#3 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 10:48. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
Hej

Tak for jeres bud

@ Martin: Det lyder ikke som om du er sikker ?

@Karl: er dit opslag af det danske navn en bekræftelse af Matins vurdering ?

/Per

Besvar | Kommentér

Per Hallum
#4 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 10:56. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
OK

Ser andet steds en bekræftelse på jeres valg_

Tak for det.

"Martin - skal du ikke have en knap til "Accepteret svar" ??

/Per

Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#5 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 12:13. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
Hej Per

Det er et helt bevidst valg fra min side, da jeg absolut ikke er ekspert. Personligt synes jeg at Besvar-muligheden kun skal anvendes hvis man er helt sikker på sit bud.

Mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Karl P. Andersen

Svaraktivitet:

(1)
#6 Svar postet d. 13-03-18 kl. 16:36. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
Det var det danske navn på forslaget - fra en bog, jeg kender ikke disse eksotiske fugle.

Mvh

Karlp

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Hallum
#7 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 16:53. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
Hej Martin

Den holdning kan jeg kun have stor respekt for.

Andre jagter enhver lejlighed til at få et "tryk på knappen "

Svaret viser sig dog at være bekræftet af andre - i en anden tråd.

Så du må gerne give mig mulighed for at give dig et tryk her

/Per

Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#8 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 18:16. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?
Hej Per

Jeg lever sagtens uden "Accepteret svar". For mig er det vigtigste herinde at man kan få hjælp til bestemmelserne. Har jeg selv stor glæde af.

Forstår ikke helt hvorfor der er behov for en tilsyneladende ranking ift accepterede svar.

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Per Hallum
#9 Kommentar postet d. 13-03-18 kl. 19:13. Emne: Sri Lanka 20 - Hvilken solfugl er det ?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator