Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Sørensen
Hvilken svamp på eg? Nummer 1 (Læst 169 gange) Postet d. 27-03-18 kl. 10:56
Den 21. marts besøgte jeg en lille skov nær Haugbølle på Sydlangeland. I skoven lå en træstamme skåret op i flere stykker, ud fra tykkelse og grov furet bark antager jeg, at det drejer sig om en egestamme. Stykkerne havde tydeligvis ligget der i flere år.

Jeg fandt et par hatte som den på billedet. Da jeg fandt den, var både overside og porelag fuldstædig kridhvide, og svampen var svampeagtig blød. Nu er porelaget blevet mørkt, som det fremgår af billede nr. 2

Hvilken art drejer det sig om?

Med venlig hilsen Jan

Hvilken svamp på eg? Nummer 1 (Den 21. marts besøgte jeg en lille skov nær Haugbølle på Sydlangeland. I skoven lå en træstamme skår)
Jan Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jan Sørensen
#1 Kommentar postet d. 27-03-18 kl. 10:57. Emne: Hvilken svamp på eg? Nummer 1
Billede nummer 2

Hvilken svamp på eg? Nummer 1 (Billede nummer 2)
Jan Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator