Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Thomsen
Syvsover der gemmer små sten eller lign ? (Læst 976 gange) Postet d. 03-04-18 kl. 22:18
Hej

Jeg læste engang om en mus, der gemte skinnende genstande som en skade og så lagde en sten i stedet for. (kilde Anders And)

I Canada oplevede jeg så en "muse-art" der havde gemt en dynge sten i brændestakken, og familien omtalte denne "mus", som den der stjal ting og gemte.

Nu har jeg så hørt om en der i Danmark har fundet sådan en samling sten, glasstår og mønter under gulvbrædderne i en muserede? Er der hjælp at hente ?

Findes der en art der har denne adfærd - eller er det ren Anders And ?

Besvar | Kommentér

Tine Andersen
#1 Kommentar postet d. 04-04-18 kl. 00:30. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Det er rigtigt nok, men jeg har desværre glemt navnet på arten. (Det kan være doormouse, men jeg er ikke sikker).

Til gengæld har jeg nyligt læst på the Guardian, om folk i USA, der fodrer kragefugle, og at fuglene så kommer med alskens dimser (også mønter!) i bytte..! B-) Og at kragefugle faktisk kan genkende folk, så er du en fjende vil du blive udsat for styrtbomber angreb- er du en ven kan du få alskens underlige gaver.

Hvad er der nu galt med A.And, som kilde? Carl Barks brugte gode naturvidenskelige/historiske kilder.

Men da de i et tilfælde prøvede at bilde læserne ind, at computere virker på ventilteknologi, lå jeg flad af grin! Det er rigtigt nok at "valves" bla betyder ventiler, men i computersammenhæng er det altså radiorør... (En forældet teknologi).

Mvh

Tine

Besvar | Kommentér

Tine Andersen
#2 Kommentar postet d. 04-04-18 kl. 00:40. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Jeg mener, at de i A.And kalder dyret for en tuskrotte, men Google henviser kun til- A. And...

Mvh

Tine- fhv Andebladslæser med grad af D.K.J.S.G.F. med ret til ½ kilo medaljer

Besvar | Kommentér

Sebastian Bruun
#3 Kommentar postet d. 04-04-18 kl. 10:29. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Jeps - tuskrotte. På engelsk (amerikansk) Trade rat.

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#4 Kommentar postet d. 04-04-18 kl. 11:08. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Eller "pack rat", som nok er det mest almindelige navn - se linket HER

Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday
#5 Kommentar postet d. 04-04-18 kl. 12:35. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Fantastisk!!! Har alltid lurt på om disse fantes i virkeligheten!!!

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#6 Kommentar postet d. 04-04-18 kl. 15:45. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Ikke at forveksle med the Rat Pack

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#7 Kommentar postet d. 05-04-18 kl. 17:09. Emne: Syvsover der gemmer små sten eller lign ?
Fantastisk, godt at kunne sin Annders And. Findes der arter af pack rats i Danmark eller i fangeskab

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator