Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. april 2018

Farvevariation på Gråkrage i Danmark?

Så, nu er den gal igen. Håber I kan hjælpe endnu engang. Dennegang handler det om gråkrager. Idet jeg er bekendt med at der findes nogle racer eller ssp.´er rundt om i verden som har en f.eks. meget lysere fjerdragt i det område hvor vores almindelige gråkrage er grå, spørger jeg: Kan nogen bekræfte, at der i Danmark kan ses gråkrager som er beige/sort i stedet for som almindeligt set grå/sort? Den beige farve er i retning af den som kan ses på kærnebider eller silkehale, og jeg synes netop denne variant - eller hvad det nu er - er meget smuk. Der har været et ynglepar hvor jeg bor - i Søhus, Odense - men desværre er parret flyttet. Jeg mener at have set at fuglene stadig er i området og vil gøre en indsats for at finde dem, men indtil da....?

Mvh. Susanne

De senest indberettede arter i Naturbasen: