Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Juhler
Erfaringer med mellemringe til makro? (Læst 1432 gange) Postet d. 03-04-08 kl. 18:51
Er der nogen der har erfaringer med mellemringe på normalobjektiver overfor makrolinser til digitalcamera.

Har EOS 400D plus det medfølgende kit samt en 300 is. Kan jeg få gode resultater med mellemring, da det ser ud til at være billigere end makrooblektiver og hvad går jeg glip af eller få af andre udfordringer?

Bent

Kommentér

peter jensen
#1 postet d. 03-04-08 kl. 21:56. Emne: Erfaringer med mellemringe til makro?
Jeg bruger tit mellemringe sammen med 300mm is linse, men du skal sørge forat købe et sæt med flere forskellige ringe, så du kan lave den afstand der passer til motivet!..

Dagpåfugleøjet er taget med 300 mm, med en 25mm mellemring..

Med venlig hilsen peter

Erfaringer med mellemringe til makro? (Jeg bruger tit mellemringe sammen med 300mm is linse, men du skal sørge forat købe et sæt med flere )
Foto: peter jensen
Kommentér

Jens Stolt
#2 postet d. 08-04-08 kl. 20:14. Emne: Erfaringer med mellemringe til makro?
man kan sagtens tage fine billeder med mellemringe. Problemet ligger et andet sted.

Hvis fx man sætter en mellemring på en 300 mm linse, flytter man dens nærgrænse tættere på, det er jo det man vil. Så bliver tingene større.

Lige så med en 50 mm.

Man kommer tæt på, og får forstørrelser.

MEN... Så sker der det at linsen ikke kan fokusere længere ude.

Og det er jo rimeligt upraktisk.

Man kan altså ende med at stå med en 300 mm tele der kan fokusere fra 60 cm til 150 cm og ikke længere.

Kommentér

Ole Hetland
#3 postet d. 18-07-08 kl. 15:15. Emne: Erfaringer med mellemringe til makro?
Jeg har afprøvet min 70-200mm med tre mellemringe på svirrefluerne.

De tre mellemringe er fra Kenko på henholdsvis 12-20 og 36mm.

Linsen indstillet på 200mm.

mvh Ole

Erfaringer med mellemringe til makro? (Jeg har afprøvet min 70-200mm med tre mellemringe på svirrefluerne.
De tre mellemringe er fra Kenko)
Foto: Ole Hetland
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator