Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Hansen
Er dette forstenet knogle eller træ? (Læst 551 gange) Postet d. 02-05-18 kl. 20:59
Hej,

Jeg har for nylig fundet denne "sten" på stranden på Lyø.

Længde ca 20 cm, bredde 2-3 cm, tykkelse ca 0,5 cm. Buer let, og på den ene side er der en hulning på langs.

Kan nogen se, hvad det kunne være?

Er dette forstenet knogle eller træ? (Hej,
Jeg har for nylig fundet denne "sten" på stranden på Lyø.
Længde ca 20 cm, bredde 2-3 cm, tyk)
Susanne Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#1 Kommentar postet d. 02-05-18 kl. 21:05. Emne: Er dette forstenet knogle eller træ?
Det ligner bestemt et knoglefragment. Er du sikker på at det er sten?

Mvh Sofus

Besvar | Kommentér

Susanne Hansen
#2 Kommentar postet d. 03-05-18 kl. 08:33. Emne: Er dette forstenet knogle eller træ?
Du har ret, Sofus - ved nærmere eftersyn er det vist ikke en sten, men et meget hårdt stykke knogle. Hårdheden og farvespillet snød mig, så det ser ældre ud, end det er.

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen

Svaraktivitet:

(13)
#3 Svar postet d. 03-05-18 kl. 09:27. Emne: Er dette forstenet knogle eller træ?
Det kan jo godt være gammelt, selv om det ikke er forstenet - det er der andre der har mere forstand på end mig.

Mvh Sofus

Besvar | Kommentér

Susanne Hansen
#4 Kommentar postet d. 08-05-18 kl. 11:24. Emne: Er dette forstenet knogle eller træ?
Jeg har fået at vide fra venlige folk på Naturama i Svendborg, at det sandsynligvis er en skinnebensknogle fra en gris eller lignende; skåret igennem på langs med en sav. Så den er ikke så gammel, som den måske kunne se ud til.

mvh

Susanne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator