Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Arne Kiis
Bombus (Læst 196 gange) Postet d. 03-05-18 kl. 17:57
Lundby Bakker ved Aalborg, 2. maj, på mirabel.

Hushumle B. hypnorum eller hvad?

Tak!

/A

Bombus (Lundby Bakker ved Aalborg, 2. maj, på mirabel.

Hushumle B. hypnorum eller hvad?
Tak!
/A)
Arne Kiis har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 03-05-18 kl. 18:04. Emne: Bombus
Hej Arne,

Nej, Hushumle er meget mere rød på brystet, og det er på HELE brystet. Dit dyr er vist en snyltehumle (ingen pollenkurv), og i farvefordeling ligner den Lys jordsnyltehumle, men jeg er ikke sikker. Hvis der er flere billeder, så hit med dem.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Arne Kiis
#2 Kommentar postet d. 03-05-18 kl. 18:29. Emne: Bombus
Tak, det ville næsten også være for meget at bede om at ens første humlegæt kommer i mål

Jeg har kun fotos fra næsten samme vinkel dvs ikke ansigtet.

Dette afviger mest fra forrige.

Samme dyr...

Bombus (Tak, det ville næsten også være for meget at bede om at ens første humlegæt kommer i mål :-)

Jeg )
Arne Kiis har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 03-05-18 kl. 19:57. Emne: Bombus
Hej igen,

Det var nu heller ikke ansigtet, der interesserede mig her, men bagkroppens udseende (UDEN vinger i vejen) samt bagkropsspidsen. På det nye billede efterlades i det mindste ingen tvivl om, at det er en snyltehumle, med de forreste meget nøgne bagkropsled. - Jeg gætter i den grad på Lys jordsnyltehumle, men uden de afgørende beviser tør jeg ikke ligefrem sige, at det ER den. Desværre.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator