Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Der er lige et løg ved Limurtskrænten (Læst 228 gange) Postet d. 06-05-18 kl. 09:02
som nok kunne navnsættes til Vild Løg, men bekræftelse vil være velkomment... forekommer hist og her

Der er lige et løg ved Limurtskrænten (som nok kunne navnsættes til Vild Løg, men bekræftelse vil være velkomment... forekommer hist og her)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 06-05-18 kl. 09:04. Emne: Der er lige et løg ved Limurtskrænten
1 /lettere rødlig ved grunden

Der er lige et løg ved Limurtskrænten (1 /lettere rødlig ved grunden)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 06-05-18 kl. 09:05. Emne: Der er lige et løg ved Limurtskrænten
Her fine løg

Der er lige et løg ved Limurtskrænten (Her fine løg)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 06-05-18 kl. 09:07. Emne: Der er lige et løg ved Limurtskrænten
Har dog ikke klippet blade, men forestiller mig meget lille hulrum- de ligger imidlertid udenfor og venter på at ryge i jorden igen -dog her i Øksedal....

Der er lige et løg ved Limurtskrænten (Har dog ikke klippet blade, men forestiller mig meget lille hulrum- de ligger imidlertid udenfor og )
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6836)
#4 Svar postet d. 06-05-18 kl. 09:09. Emne: Der er lige et løg ved Limurtskrænten
Jeg har jo forsøgt mig med vegetativ bestemmelse af Allium. Foretrækker absolut blomster og/eller yngleløg.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#5 Kommentar postet d. 06-05-18 kl. 09:10. Emne: Der er lige et løg ved Limurtskrænten
Hej Per

Det er snarere en eller anden udgave af Sand-Løg, men det er svært se ud fra dine to fotos.

Jeg har engang fundet noget i retning af Purpurfarvet Sand-Løg på en kalkskrænt i Thy. Men så er der jo hele tiden problemet med, hvor skarpt var. purpureum overhovedet kan adskilles fra mere normale udgaver af Sand-Løg. Purpur-Sand-Løg har mørkere blomster og færre yngleløg. Hvad er nok?

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 06-05-18 kl. 09:15. Emne: Der er lige et løg ved Limurtskrænten
Tak Ole og Henry

-ja,- vineale lå mig egentlig meget på sinde -den kalkrige skrænt - bl.a. med Vår-Potentil og skønne Kobjælder mm

Og Ole -kan godt følge dig med blomstring ( det samme med Stenurterne i øvrigt)

Og jeg vender tilbage til skrænten igen -et af favoritstederne ved Klim

Der er lige et løg ved Limurtskrænten (Tak Ole og Henry
-ja,- vineale lå mig egentlig meget på sinde -den kalkrige skrænt - bl.a. med Vår-)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator