Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03 (Læst 352 gange) Postet d. 08-05-18 kl. 22:19
fra rasteplads Himmerland Vest.

Taget i hast men min smartphone ... med lidt slørede billeder til følge.

Endvidere var der ingen udsprungne blomster ... men jeg synes de ydre kurvesvøb var meget karakteristiske, så jeg forsøger

Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03 (fra rasteplads Himmerland Vest.
Taget i hast men min smartphone ... med lidt slørede billeder til f)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 08-05-18 kl. 22:20. Emne: Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03
billede 2

Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03 (billede 2)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (696 x 600)
Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 09-05-18 kl. 01:41. Emne: Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03
Hej Bodil

- er det med vilje, at du ikke sender trådene som "spørgsmål",

- eller har du en hemmelig aftale med Hans.

- jeg har en mælkebøtte fra haven, som ser lidt underlig ud, men jeg har ikke lagt den i Forum, fordi der som regel ikke kommer svar, desværre.

mange venlige hilsner

Finn

Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03 (Hej Bodil
- er det med vilje, at du ikke sender trådene som "spørgsmål",
- eller har du en hemmeli)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 10-05-18 kl. 14:40. Emne: Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03
Svar fra Hans Øllgaard (til min mælkebøtte):

en beskadiget form af Taraxacum sellandii/Sellands vejmælkebøtte !

Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 10-05-18 kl. 14:58. Emne: Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03
Hej Finn!

Ja det er med vilje, at jeg har valgt "svarmuligheden" fra. For jeg har godt nok en aftale med Hans, om at jeg sender ham et link til mine tråde. men da han P.T. ikke er medlem af F&N, kan han ikke svare herinde alligevel. Og for ikke at være afhængig af andres "pseudo-svar" for at få tråden afsluttet, tænkte jeg, at dette var nemmere

Men jeg har også en aftale med Hans om, at hvis I andre opretter en tråd med et mælkebøttespørgsmål, kan jeg sende ham et link til tråden, og derefter svare, hvad han har sagt

Så du er velkommen til at oprette en tråd med din mælkebøtte.

Man skal beskrive voksestedet og den skal helst indeholde disse billeder:

1) Et oversigtsbillede af hele planten

2) billeder af blomstens ydre kurvsvøb - helst fra både en knop, en udsprunget blomst og en afblomstret blomst

3) Et billede af et af de yderste blade + et af de mellemste blade + et af de inderste blade

4) Endelig kan man supplere med nærbilleder af f.eks. sværtede fligmellemrum eller andre særlige observationer ...

God fornøjelse

Kommentér

Finn M. Hansen
#5 Kommentar postet d. 11-05-18 kl. 14:11. Emne: Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03
Kære Bodil

- tusind tak for dit svar, og især din beskrivelse af nødvendige data for at lette ID.

Det anede mig jo nok, at du har en aftale med Hans.

Jeg havde et opkald på min mobiltelefon onsdag formiddag, hvor den desværre lå til opladning, - nummeret sagde mig imidlertid ikke noget, og de fleste gange er det jo alligevel én eller anden telefonsælger, - men nu har jeg tjekket nummeret på KRAKs, og det er sørme Hans, der har ringet, - så jeg må se at finde et passende tidspunkt at ringe ham op på, - man skulle jo nødig gå glip af hans visdom.

mange venlige hilsner

Finn

Kommentér

Bodil Toft
#6 Kommentar postet d. 11-05-18 kl. 15:43. Emne: Mælkebøttespørgsmål nr. 3 fra 2018-05-03
hejsa, jeg kan forestille mig, at Hans har set dit blad og ønsker at fortælle dig om den

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator