Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sofus Ryge Petersen
Almindelig eller ej (Læst 256 gange) Postet d. 11-05-18 kl. 09:31
Der ligger en del karplanter i databasen, der er oprettet både med og uden præfikset "Almindelig". For eksempel Engkarse, der ligger både som Almindelig Engkarse og Engkarse.

Er der en mening med dette? Jeg bliver altid i tvivl om hvilket nan jeg skal bruge når jeg taster ind.

Mvh Sofus

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#1 Svar postet d. 11-05-18 kl. 09:51. Emne: Almindelig eller ej
Jeg kan godt forstå din forvirring. Roderiet er opstået i forbindelse med underarter. I dit tilfælde: Engkarse, Cardamine pratensis, omfatter i DK 2 underarter, Cardamine pratensis ssp. pratensis her kaldet Almindelig Engkarse og C.p. ssp. dentata kaldet Sumpkarse. Hvis man ikke kan/vil angive underart, kan man obse under C. pratensis, Engkarse. Problemet kan løses ved kun at bruge latin for ssp, pratensis, for jeg er enig i, at Almindelig Engkarse er et forvirrende navn. Det vil jeg lige overveje.

Ole

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#2 Kommentar postet d. 11-05-18 kl. 12:04. Emne: Almindelig eller ej
Tak for udredningen.

Mvh Sofus

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator