Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. maj 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hugo Kristensen
Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella) (Læst 83 gange) Postet d. 16-05-18 kl. 08:17
Ca. 20 mm. langt. Fundet i dag på Bjørnager, nordøst Vendsyssel.

mvh. Hugo

Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella) (Ca. 20 mm. langt. Fundet  i dag på Bjørnager, nordøst Vendsyssel.

mvh. Hugo

)
Hugo Kristensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Hugo Kristensen
#1 Kommentar postet d. 16-05-18 kl. 08:18. Emne: Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella)
Med sol på

Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella) (Med sol på :-)
)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(5612)
#2 Svar postet d. 16-05-18 kl. 09:02. Emne: Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella)
Jeg vil sige: Det er det nok

men i solskin og i så lille en udgave kan ringene på antennerne vel godt "diffusiere"?

Besvar | Kommentér

Hugo Kristensen
#3 Kommentar postet d. 16-05-18 kl. 18:58. Emne: Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella)
Hej Kjeld.

Øh.......... hvad betyder : "men i solskin og i så lille en udgave kan ringene på antennerne vel godt "diffusiere"?

mvh. Hugo

P.S. Et lidt mere mørkt billede.

Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella) (Hej Kjeld.

Øh.......... hvad betyder : "men i solskin og i så lille en udgave kan ringene på ante)
Klik på billedet for original størrelse (680 x 600)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(5612)
#4 Svar postet d. 16-05-18 kl. 21:01. Emne: Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella)
Jeg mener, at hvis man ikke kan se det inderste af antennerne ret tydeligt - dvs. kraftigt forstørret - så er det svært fuldstændig at udelukke Nematopogon adansoniella.

Og på så små fremstillinger af dyrene som her kan man ikke se den slags detaljer.

Prøv at gå ned ad siden her - til Diagnose - og se fotosammenligningen i forstørrelse:

- se linket HER

Jeg håber, det gør det tydeligt hvad jeg mener

hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hugo Kristensen
#5 Kommentar postet d. 16-05-18 kl. 21:18. Emne: Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella)
Hej Kjeld.

Så forstår jeg hvad du mener.

Jeg opgiver den.

Tak for hjælpen.

mvh. Hugo

P.S. Jeg kan heller ikke se deltaljer på disse billeder, selv om de er noget skarpere end mit

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#6 Kommentar postet d. 16-05-18 kl. 21:31. Emne: Er det Stort Langhornsmøl (Nemtopogon swammerdamella)
Jeg er ret enig.

Man må have været for flink før i tiden

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator