Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

hanne Borre
rovbille (Læst 291 gange) Postet d. 18-05-18 kl. 19:46
På min vinduesrude kravlede noget, jeg identificerede som en tigerstribet rovbille med klare sorte og gule striber. Den var på størrelse med en spinkel løbebille, men fløj desværre inden jeg fik den fotograferet.

Er der nogen, der kan greje, hvad det kan have været??

Mvh. Hanne

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 18-05-18 kl. 19:55. Emne: rovbille
Uden foto bliver det rent gæt! Og hvor lang er en slank løbebille? 5 mm, 10mm, 15,20,30mm?

Men jeg byder ind med blomstertægen Rhabdomiris stratellus

- se linket HER

Besvar | Kommentér

hanne Borre
#2 Kommentar postet d. 19-05-18 kl. 09:33. Emne: rovbille
Hej Linda.

Nej, det VAR en bille. Og jeg så de små dækvinger og konkluderede, at det var en rovbille. Men hvis der vitterligt ikke findes sådan en tigerstribet rovbille, må det vel være synsbedrag, og så har det nok været en hvepsebille, jeg har set!

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#3 Kommentar postet d. 21-05-18 kl. 12:30. Emne: rovbille
Lordithon lunulatus? - se linket HER

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#4 Kommentar postet d. 21-05-18 kl. 12:32. Emne: rovbille
Gulhovedet Agerrovbille kunne også være et bud: - se linket HER Den er endnu mere almindelig.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

hanne Borre
#5 Kommentar postet d. 21-05-18 kl. 21:51. Emne: rovbille
Hej Brian.

Mange tak for din bud. Jeg er dog overbevist om, at det var mig, der så syner, for billen var markant tigerstribet og mindede i formen om hvepsebillen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator