Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Christiansen
Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer (Læst 917 gange) Postet d. 21-05-18 kl. 18:25
jeg har desværre lige observeret (Nordsjælland,maj 2018), at flere af mine unge æbletræer har fået barken gnavet af stammer og grene op til ca. 90 cm højde over jorden. Jeg mistænker de lokale harer, men vi har også meget hjortevildt (rådyr, dådyr samt kronvildt? i området. Er der nogen, som kan kaste lys over gnavebanditterne og metode til at undgå dette i fremtiden? Jeg forestiller mig at jeg evt. må sætte en kreds af havehegn eller hønsenet omkring træerne i op til 100-120 cm højde.....?!

MVH Claus

Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer (jeg har desværre lige observeret (Nordsjælland,maj 2018), at flere af mine unge æbletræer har fået b)
Foto: Gnav i bark på æblegren
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#1 Svar postet d. 21-05-18 kl. 21:24. Emne: Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer
Jeg synes ikke umiddelbart det ligner gnaveskader, men derimod fejeskader fra råvildt

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(143)
#2 Svar postet d. 21-05-18 kl. 21:36. Emne: Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer
Enig i, at det ligner en Råbuk eller tilsvarende, der har "fejet"....

Mvh /LJ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Christiansen
#3 Kommentar postet d. 21-05-18 kl. 23:28. Emne: Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer
Her er et billede af en anden skade.

Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer (Her er et billede af en anden skade.)
Claus Christiansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Peer Jeppesen
#4 Svar postet d. 27-05-18 kl. 12:39. Emne: Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer

Enig i, at det ligner fejeskader fra råvildt.

Som du skriver, er hønsenet el. lign. en løsning.

En cylinder af hønsenet i passende højde kan i mange tilfælde forhindre det.

Mvh.

Peer Jeppesen

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#5 Kommentar postet d. 29-05-18 kl. 10:29. Emne: Hvilket dyr har gnavet i barken på mine æbletræer
Der findes jo også planterør at købe - i mange forskellige udformninger.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator