Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
En Platypalpus (Læst 201 gange) Postet d. 29-05-18 kl. 13:18
Denne blev set d.28.5.2018 i min have i Malling ((rystet ned af en bregne). Den virkede lidt større end så mange andre af alle de uidentificerede Platypalpus´er, som jeg ofte ser i haven; skønsmæssigt, efter hukommelsen, var denne vel omkring 4 mm fra pande til vingebagkant.

Jeg har aldrig fået identificeret en Platypalpus helt til art, og det kommer nok heller ikke til at ske denne gang. Jeg ved bl.a. for lidt om, hvilke kropsdele det er mest værd at fokusere på, og er det noget med behåring på undersiden af benene, er det heller ikke så let, når dyret sidder i bunden af en fangstbakke.

Men jeg fremturer ufortrødent med 2 billeder.

(fortsættes)

En Platypalpus (Denne blev set d.28.5.2018 i min have i Malling ((rystet ned af en bregne). Den virkede lidt større )
Foto: Elisabeth Siegel
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 29-05-18 kl. 13:20. Emne: En Platypalpus
Andet billede (lidt flere haves).

Det bliver vel stadig ikke til mere end Platypalpus sp.?

Vh Elisabeth

En Platypalpus (Andet billede (lidt flere haves).

Det bliver vel stadig ikke til mere end Platypalpus sp.? ;-)

)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1698 x 1993)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator