Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Hvad siger i til det her? (Læst 2323 gange) Postet d. 11-04-08 kl. 15:12
Jeg læser rigtig mange anmeldelser af nye kameraer medens jeg sparer sammen. Hvad siger I til det her, hvis jeg fortrinsvis (nærmest udelukkende) til makrofotografering af planter og småinsekter (biller, sommerfugle, guldsmede osv). Det virker som om det er det, der er tænkt på med Liveview og vippeskærm. Hvilken linser passer til Sony?

Kommentér

Martin Bjerg
#1 postet d. 11-04-08 kl. 15:12. Emne: Hvad siger i til det her?
Og her er så linket!

- se linket HER.

Kommentér

Søren Brøndum Christensen
#2 postet d. 11-04-08 kl. 15:42. Emne: Hvad siger i til det her?
Ja du sige det jo selv:

Hvilken linser passer til Sony?

Hvorfor ikke vælge et Nikon eller Canon? Der har du det mest omfattende tilbehørsprogram i mange fabrikater.

Det er jo ikke gjort med objektiver alene. Hvad med fx. mellemringe og macroflash ?? (Nikon har det mest formidable macroflash sæt.

Liveview er efter min mening noget opreklameret. På mit Nikon D300 går den ikke til håndholdt macro. Så er motivet forlængst ude af focus inden kameraet skyder billedet. Den går kun med stativ og helt stille motiver. Så hvis det er samme princip i en Sony....

Mvh

Søren C

Kommentér

Lars Iversen
#3 postet d. 11-04-08 kl. 16:30. Emne: Hvad siger i til det her?
Alle minolta AF objektiver passer jo også til Sony...

Kommentér

Jens Stolt
#4 postet d. 12-04-08 kl. 02:23. Emne: Hvad siger i til det her?
Martin.

Køb en nikon d 300.

Eller en tilsvarende canon.

Det er godt at have det samme som de andre, så kan man lige låne og prøve.

Desuden forstår de, hvad man siger.

Du kan evt købe min d 200, så køber jeg en d 300.

Hva ba?

Kommentér

Martin Bjerg
#5 postet d. 12-04-08 kl. 12:00. Emne: Hvad siger i til det her?
Ja jeg har også haft kig på en 300, men Lotto-fidusen virker ikke rigtig. Linsen har jeg bestemt mig til (tror jeg) MicroNikkor 105 vr. Tak for tilbuddet. Tænker lige.

Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#6 postet d. 12-04-08 kl. 12:30. Emne: Hvad siger i til det her?
Du skal også have en 60 mm Nikon Macro!

Kommentér

#7 postet d. 12-04-08 kl. 13:05. Emne: Hvad siger i til det her?
#5: Jeg kan se du er på rette spor

Nikon 105 VR er et godt objektiv valg.

60mm: Jo - især hvis det er det gamle AF 60/2.8 D Micro Nikkor, så er det et skarpt stykke glas. Det nye kender jeg ikke, men til sky insekter skal man så tæt på med 60 mm at man oftest skræmmer insekterne op.

Mvh Søren C

Kommentér

Villy Olsson
#8 postet d. 12-04-08 kl. 13:33. Emne: Hvad siger i til det her?
Martin,

du skal ikke lade dig gå på af Canon- og Nikon-folket

Det ser ud til at der et stort udvalg objektiver til Sony - som Lars skriver - passer de "gamle" Minolta objektiver til Sony.

Dvs. at 3. parts-objektiver til Minolta også passer til Sony, så jeg tror, at der et pænt udvalg af objektiver.

Husk på at kamerahuset er det billigste at købe, det er objektiverne, der koster kassen

Mvh.

Villy

Kommentér

#9 postet d. 12-04-08 kl. 13:50. Emne: Hvad siger i til det her?
Jo vel skal Martin lytte til os Nikon (Canon) folk

Hvad hvis man fx. vil have en Sigma 150 macro?

Fx er Sonys 100 mm macro noget dyrere end Nikons 105 VR !!

Hvad med en macroflash ??

Intet overgår i dag Nikons CLS system med trådløs flash - heller ikke hvis man vil bruge en håndholdt SB600 - SB800 til macro.

Mvh Søren C

Kommentér

Side 1 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator