Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato (Læst 405 gange) Postet d. 03-06-18 kl. 08:52
Jeg gik i min naivitet og tænkte, at der ville være flest "gamle" (1945-1952) aktive i året 2018 indtil nu. Med mest tid. Meeen ud af de 25 mest aktive i år har jeg fundet alder på de 22 af os. Resten er i fuld gang med det aktive liv og alligevel de mest aktive også på fugleognatur.

Født 1945-1952: 5 "gamle"

Født 1953-1990: 13 "etablerede"

Født 1991-1998: 4 "drenge"

Fordelt på køn: Imago/adult hunkøn: 3. Imago/adult hankøn: 19.

Gad vide, hvad jeg kan bruge det til

Vh Finn

Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:04. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Hvad med dem før 1945...??

Kommentér

Finn Krone
#2 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:08. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Dem er der ikke nogen af imellem de 22 mest aktive. De sidder derhjemme og rokker i gyngestolen, måske?

Kommentér

Rasmus Keis Neerbek
#3 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:18. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Hej

Alderssammensætning blandt naturinteresserede er bestemt ikke uvæsentligt.

Hvad er aktivitet? Registreringer? Forumindlæg? Eller..?

Personligt er jeg blevet lidt optaget af stylte- og dansefluer, der kræver væsentligt mere tid til artsbestemmelse end de svirrefluer jeg tidligere har koncentreret mig om, og alene det at skulle udforske nye områder kræver bare tid i en indkøringsfase. Ikke at jeg nogensinde har været i nærheden af top 25 herinde, det er tiden ikke til, men der er mange faktorer som spiller ind.

Spændende undersøgelse

mvh, Rasmus (årgang 77)

Kommentér

Finn Krone
#4 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:33. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Jeg skylder at nævne, at jeg har benyttet "Statistik" som kan tilgås via Naturbasen. Den viser de, som har fundet flest forskellige arter i 2018.

Det afspejler jo ikke rigtigt andet, end at jo bredere man har spredt interessen, jo større chance har man for at komme på listen.

Aktiviteten er jo meget forskellig. Prøv at kigge på "Forfra" trådene, som et godt eksempel.

De fleste har jo nok koncentreret sig om et begrænset område. Hvis man er super aktiv på et område som "Padder og krybdyr", dukker man ikke op på denne statistik.

Og heller ikke anden statistik. Der er en utrolig aktivitet til daglig på fugleognatur. Som atlægge et billede op. Det er ikke lang tid, det når at ligge på "Forside"

Kommentér

Finn Krone
#5 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:36. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Nemlig, Rasmus! Jeg så ikke dit indlæg før jeg lagde mit seneste op. Godt indspark. Men sjov statistik alligevel

Kommentér

Finn Krone
#6 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:46. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Det gode ved fugleognatur er netop, at mange aktiveres - og nogle meget. Det er super, at der er så mange, der besvarer tråde. Bidrager til Felthåndbogen. Kvalitetssikrer. Og alt det andet

Kommentér

Finn Krone
#7 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:53. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Det var med det in mente, at jeg skrev "Gad vide, hvad jeg kan bruge det til" øverst i tråden Sikken en god måde fugleognatur fungerer på. At så mange deler deres viden med alle os andre. At nysgerrigheden til stadighed tirres

Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#8 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:54. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Der var, indtil for et par år siden, en anden statistik, hvor bruger fik point for antal obs, antal fotos, antal indlæg i forum, felthåndbøger, artikler, nyheder, karakter givet i galleriet (muligt jeg har glemt noget).

Den viste ret godt hvem de mest aktive herinde var, og det var endda en Top 50 liste!

Men den forsvandt.....bedst som jeg var kravlet op på 4. pladsen og var ved at overhale Finn

Kommentér

Finn Krone
#9 Kommentar postet d. 03-06-18 kl. 09:56. Emne: Aktivitet på fugleognatur i 2018 til dato
Linda, siden da er du vist LÆNGE løbet fra mig

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator