Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Denize Thejl Rasmussen
Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :) (Læst 182 gange) Postet d. 12-06-18 kl. 12:51
D. 11-04-2018

House Rock Road, Marble Canyon, Arizona N, USA

Jeg benytter bogen "Peterson field guide to birds of western north america" men synes ikke kunne finde en fugl, der helt lignede denne, som jeg fik 2 fotos af. Så googlede på nettet. Jeg synes den ligner rigtig meget en "Grasshopper Sparrow". Lokationen passer dog ikke via bogen eller nettet, hvor der beskrives den findes i det sydlige Arizona. Dog fandt jeg en artikel, at den var observeret ved sydlige Grand Canyon, men jeg er N for Grand Canyon på ovenstående lokation.

Jeg har også kigget på white-throated sparrow, men synes ikke dens hovedaftegninger er så tydelige som den art.

Jeg vedhæfter de 2 fotos, som jeg har heraf.

Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :) (D. 11-04-2018
House Rock Road, Marble Canyon, Arizona N, USA

Jeg benytter bogen "Peterson field )
Foto: Denize Thejl Rasmussen
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 12-06-18 kl. 12:52. Emne: Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :)
Foto nr 2

Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :) (Foto nr 2)
Foto: Denize Thejl Rasmussen
Besvar | Kommentér

Thomas Simonsen

Svaraktivitet:

(36)
#2 Svar postet d. 12-06-18 kl. 13:21. Emne: Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :)
Det ligner umiddelbart en Savannah Sparrow.

Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 12-06-18 kl. 13:29. Emne: Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :)
Kiggede også på Savannah Sparrow "Large-billed", men er de ikke stribet på brystet?

Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(224)
#4 Svar postet d. 12-06-18 kl. 23:17. Emne: Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :)
Jeg vil støtte grasshopper sparrow. Se også den gule vingekno. Vh Jan.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(224)
#5 Svar postet d. 12-06-18 kl. 23:18. Emne: Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :)
PS I træktiden kan man ikke helt regne med udbredelsen. Denne kunne snildt være på vej længere mod nord. VH Jan.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#6 Kommentar postet d. 13-06-18 kl. 11:34. Emne: Grasshopper sparrow fra Arizona N, USA? :)
Jeg tænkte ligeledes over den gule vingekno

Tusind tak for hjælpen!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator