Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. juni 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Strandberg
Stregbredpande? (Læst 80 gange) Postet d. 14-06-18 kl. 18:36
Silkeborg 14/6-2018

Vh

Morten

Stregbredpande? (Silkeborg 14/6-2018

Vh
Morten)
Morten Strandberg har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård

Svaraktivitet:

(550)
#1 Svar postet d. 14-06-18 kl. 18:37. Emne: Stregbredpande?
Stor Bredpande

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Morten Strandberg
#2 Kommentar postet d. 14-06-18 kl. 18:45. Emne: Stregbredpande?
Skal antennerne ikke være bøjet og orange på undersiden hos stor?

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård

Svaraktivitet:

(550)
#3 Svar postet d. 14-06-18 kl. 18:51. Emne: Stregbredpande?
Det er meget normalt at følehornsspidserne er mørke hos Stor Bredpande. Og ja, følehornene er ombukket på Stor Bredpande. På dit billede er det bagerste følehorn blot uskarpt, og det forreste følehorn er i lige præcis den vinkel så det er svært at se det er ombukket - men hvis man kigger efter kan man godt ane det.

Men egentlig er det ret ligegyldigt at kigge på følehorn hvis man skal bestemme Stor Bredpande - de svaggule pletter på undersiden er umiskendelig for arten.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Strandberg
#4 Kommentar postet d. 14-06-18 kl. 19:07. Emne: Stregbredpande?
OK jeg accepterer, men ikke på nogle af de fire billeder jeg tog er hverken farve eller ombøjning synlig, og det var heller ikke synligt med det blotte øje, hvilket normalt ikke er et problem.

Stregbredpande? (OK jeg accepterer, men ikke på nogle af de fire billeder jeg tog er hverken farve eller ombøjning sy)
Morten Strandberg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Morten Strandberg
#5 Kommentar postet d. 14-06-18 kl. 19:32. Emne: Stregbredpande?
Det der ledte til min tvivl var at tre af de første 6 Stregbredpande der er indmeldt til F&N åbenlyst er stor bredpande.

Det er vist den største fejlprocent jeg endnu er stødt på.

Tak for afklaring, for man bliver sgu forvirret af at se billeder af både streg og Skråstreg med plettede bagvinger og bøjede antennespidser.

mvh

Morten

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#6 Kommentar postet d. 14-06-18 kl. 21:21. Emne: Stregbredpande?
Jeg prøver at rydde ud i alle de første Thymelicus´er, der bliver rapporteret hvert år. Fejlprocenten for de første fem-ti obs er som regel cirka 100 procent. Alle er stor bredpande.

Besvar | Kommentér

Morten Strandberg
#7 Kommentar postet d. 14-06-18 kl. 22:44. Emne: Stregbredpande?
Det er godt. Det kan være ret forvirrende.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator