Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Grahndin
Temnostoma vespiforme formodentlig ? (Læst 67 gange) Postet d. 14-06-18 kl. 23:45
Var for tredie gang på Kidnakke, Maribo. Denne gang for at få et bedre foto af Xylota sylvarum. Det lykkedes sandelig, men så også et par andre svirrefluer, som jeg godt vil have styr på. Denne troede jeg først var Chrysotoxum cautum, men der var noget galt med følehornene. Efter at have været billedarkivet igennem, mener jeg det må være en hun af ovennævnte art ?

.

Temnostoma vespiforme formodentlig ? (Var for tredie gang på Kidnakke, Maribo. Denne gang for at få et bedre foto af Xylota sylvarum. Det )
Claus Grahndin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 478)
Besvar | Kommentér

Monica Oyre

Svaraktivitet:

(1224)
#1 Svar postet d. 15-06-18 kl. 00:11. Emne: Temnostoma vespiforme formodentlig ?
Hej Claus

Du har helt ret i Gul vedsvirreflue, Temnostoma vespiforme, en hun I denne slægt prøver de faktisk at snyde med længden af følehornene, ved at holde de helt sorte forfødder frem under hovedet, så det på afstand ligner lange følehorn.

Mvh. Monica

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#2 Kommentar postet d. 15-06-18 kl. 00:18. Emne: Temnostoma vespiforme formodentlig ?
Mange tak Monica.

Det du nævner med benene fik jeg vist et billede af:

Temnostoma vespiforme formodentlig ? (Mange tak Monica. :-)
Det du nævner med benene fik jeg vist et billede af:)
Claus Grahndin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 502)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator