Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Galler og miner -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Stenholt
Chromatomyia syngenesiae? (Læst 90 gange) Postet d. 15-06-18 kl. 11:18
Hej.

Denne er fundet 12. juni nær Assens på Kær-svinemælk (Sonchus palustre). Jeg får den til Chromatomyia syngenesiae på bladmineerdes.nl - ser det rigtigt ud? 2 billeder.

mvh

Henrik

Chromatomyia syngenesiae? (Hej.

Denne er fundet 12. juni nær Assens på Kær-svinemælk (Sonchus palustre). Jeg får den til Chr)
Henrik Stenholt har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (706 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Stenholt
#1 Kommentar postet d. 15-06-18 kl. 11:19. Emne: Chromatomyia syngenesiae?
Her i modlys - desværre blev billedet ikke helt skarpt

Chromatomyia syngenesiae? (Her i modlys - desværre blev billedet ikke helt skarpt :-S)
Henrik Stenholt har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#2 Kommentar postet d. 16-06-18 kl. 20:58. Emne: Chromatomyia syngenesiae?
Hmm. Den udvider sig en del, hvilket kunne tyde på P. marginella. Men den bedste skillekarakter ift. C. syngenesiae er om forpupningen foregår i minen eller ej. Alternativt: Du har ikke et foto af undersiden, vel?

Besvar | Kommentér

Henrik Stenholt
#3 Kommentar postet d. 17-06-18 kl. 20:34. Emne: Chromatomyia syngenesiae?
Hej Simon.

Desværre nej, jeg har ikke taget billede af bagsiden. Men jeg husker minen som "ikke-gennemgående", altså at den ikke var ret tydelig at se fra bagsiden.

Jeg kommer tilbage til lokaliteten om to uger, så der skal jeg prøve at genfinde minen. Indtil da må den vist forblive "sagen uopklaret"

mvh

Henrik

Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#4 Kommentar postet d. 18-06-18 kl. 20:28. Emne: Chromatomyia syngenesiae?
Ok, vi ser om du kan finde den/lignende mine igen!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator