Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Victoria Andersen
Poteaftryk fra hvad? (Læst 432 gange) Postet d. 17-06-18 kl. 21:09
Da vi gik en tur på stranden her i eftermiddags,(Fladbæk på Als) d. 17/6 2018 fandt vi denne sten, med noget der ligner et aftryk af en dyrepote. Aftrykket måler 2,5 x 3,5 cm.

Poteaftryk fra hvad? (Da vi gik en tur på stranden her i eftermiddags,(Fladbæk på Als) d. 17/6 2018 fandt vi denne sten, m)
Victoria Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#1 Svar postet d. 17-06-18 kl. 23:43. Emne: Poteaftryk fra hvad?
Det ligner umiddelbart en kalksten!

Hvis det er tilfældet kan der ikke være tale om et fod/poteaftryk.

Årsag: Kalksten er dannet på havets bund og der går ikke så mange rundt.

Lidt eddike eller eddikesyre burde kunne afsløre om det er kalksten. Det vil nemlig syde og boble hvor syren er hældt på.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Victoria Andersen
#2 Kommentar postet d. 19-06-18 kl. 21:55. Emne: Poteaftryk fra hvad?
Som foreslået af Jan, har jeg afprøvet om stenen med aftryk er en kalksten, der var ingen reaktion da jeg hældte eddike på. Hvordan kan jeg mon så finde ud af om/hvad aftrykket stammer fra?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator