Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Liebermann
Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp (Læst 145 gange) Postet d. 30-06-18 kl. 21:19
Hej. På baneskråninger ved Vojens fandt jeg disse to ærteblomster. Er det Fin Kløver og Spæd Kløver.

I samme område var der også Gul Kløver og Humle-Sneglebælg.

Hilsen Martin

Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp (Hej. På baneskråninger ved Vojens fandt jeg disse to ærteblomster. Er det Fin Kløver og Spæd Kløver.)
Foto: Martin Liebermann
Besvar | Kommentér

Martin Liebermann
#1 Kommentar postet d. 30-06-18 kl. 21:20. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Nr 2

Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp (Nr 2)
Martin Liebermann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Martin Liebermann
#2 Kommentar postet d. 30-06-18 kl. 21:21. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Tættere på

Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp (Tættere på)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6832)
#3 Svar postet d. 30-06-18 kl. 21:22. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Jeg tror mere på Humle-Sneglebælg. Mon ikke at der er små spidser på endesmåbladene?

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen
#4 Kommentar postet d. 30-06-18 kl. 21:31. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Første billede er Humle-Sneglebælg. Billede nr. 2 er lidt forvirrende, der er blomsterhoveder der i blomster antal kunne ligne Fin kløver eg enkelte blomsterhoveder med meget få blomster der leder tanken hen på Spæd Kløver. Tror at alt på billede 2 er Fin Kløver.

Jørgen

Besvar | Kommentér

Martin Liebermann
#5 Kommentar postet d. 30-06-18 kl. 21:36. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Hej Ole.

Jeg tjekkede med blade og der er en lille brodspids på bladene, så den er god nok. Den var bare så meget mindre end de andre Humle-Sneglebælg der stod der. Hvad med det første foto. Kan den bestemmes. Jeg sender lige et lidt tydeligere foto her.

Hilsen Martin

Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp (Hej Ole.
Jeg tjekkede med blade og der er en lille brodspids på bladene, så den er god nok. Den var)
Besvar | Kommentér

Martin Liebermann
#6 Kommentar postet d. 30-06-18 kl. 22:33. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Hej. Ok. Billede 1 og 4 er Humle-Sneglebælg med brodspids. Den lille gule tager jeg ud og tager nogle bedre fotos af så den skal nøgles. Tak for hjælpen.

Hilsen Martin

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(2977)
#7 Svar postet d. 01-07-18 kl. 12:36. Emne: Fin Kløver og Spæd Kløver hjælp
Humle-Sneglebælg & Fin Kløver

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator