Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Nielsen
Mulig id af skærmplante u. detaljer? (Læst 193 gange) Postet d. 01-07-18 kl. 18:04
Tager chancen for evt. foto id af denne. Set på Kratluskerengen, Odense 30/6. Fik ikke detaljer med af tidsnød, og kunne ikke tage et eksamplar med, fordi der kun var den ene. Enlig ung plante, under 50 cm, mellem så høje planter, at jeg tvivler på at jeg kan finde den igen: Uligefinnede spredte blade, savtakkede, få. Noget løst opbyggede skærme fra bladhjørnerne. Plus både stor- og småsvøb af helrandede, lancetformede blade. Så vidt jeg nåede at se (og foto) er hele planten glat.

Mvh. Susanne

Mulig id af skærmplante u. detaljer? (Tager chancen for evt. foto id af denne. Set på Kratluskerengen, Odense 30/6. Fik ikke detaljer med )
Susanne Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3216)
#1 Svar postet d. 01-07-18 kl. 18:48. Emne: Mulig id af skærmplante u. detaljer?
Sideskærm

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#2 Kommentar postet d. 01-07-18 kl. 23:07. Emne: Mulig id af skærmplante u. detaljer?
Tak for svaret. Godt der er nogen, der kan sine skærmplanter på fingrene...

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator