Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Denize Thejl Rasmussen
Havterne eller fjordterne? :) (Læst 299 gange) Postet d. 07-07-18 kl. 23:14
Så denne terne ved Sundsøres havn sidste weekend sidst på eftermiddagen. Dens adfærd var en elegant flugt over havet, nogle gange lavt. Den dykkede ikke, men snuppede sin føde fra overfladen, imens den fløj.

Mit bud er en havterne, p.g.a. at den er lidt grå på brystet og på nogle fotos ikke ligner har sort på næbspids. Jeg synes dog, at det er svært at vurdere på billederne med sikkerhed. Synes halen er lang i forhold til kroppen, men ved ikke om, den er lang nok til at være en havterne havterne

Jeg synes, at det er svært at vurdere hav- og fjordterne på flyvende fugle. Nogle der kan hjælpe med artsbestemmelse og fortælle hvad de vurderer det efter?

Havterne eller fjordterne? :) (Så denne terne ved Sundsøres havn sidste weekend sidst på eftermiddagen. Dens adfærd var en elegant )
Foto: Denize Thejl Rasmussen
Klik på billedet for original størrelse (684 x 522)
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 07-07-18 kl. 23:16. Emne: Havterne eller fjordterne? :)
Endnu et foto

Havterne eller fjordterne? :) (Endnu et foto :))
Klik på billedet for original størrelse (935 x 869)
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 07-07-18 kl. 23:17. Emne: Havterne eller fjordterne? :)
Sidste foto

Havterne eller fjordterne? :) (Sidste foto :))
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#3 Svar postet d. 08-07-18 kl. 00:01. Emne: Havterne eller fjordterne? :)
ja, Havterne.

Håber andre vil opfylde dit ønske om gennemgang af sikre artskendetegn i flugt på længere afstande, for jeg har selv aldrig rigtig lært det:-

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 08-07-18 kl. 00:44. Emne: Havterne eller fjordterne? :)
Mange tak for hjælpen igen

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1186)
#5 Svar postet d. 08-07-18 kl. 12:59. Emne: Havterne eller fjordterne? :)
Sikkert og sikkert, men det bedste kendetegn på afstande, hvor man ikke kan se de klassiske, er, at havternen er en smule mere elegant, og man kan måske sige "sommerfugleagtig" i flugten, end fjordternen.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#6 Kommentar postet d. 09-07-18 kl. 19:44. Emne: Havterne eller fjordterne? :)
Jeg har ikke set nok havterner og fjordterner flyve til at vurdere dette, desværre. Dem, som jeg har set, har oftest været siddende.

Mange tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator