Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. juli 2018

hjælp med at finde bi art for mig??

kl 11:11

11/07-18

Rødovre--København--Sjælland

heyy mit navn er Daniel

jeg har lige opdaget ude i min tomat plante på min altan at jeg har en bi-ting der har gravet sig ned under min tomat plante og som flyver ind med små grønne blade også ud og finde nye blade...

vi tror den er orange neden under (det så sådan ud) den så sort ud ovenpå men kæresten er rimelig sikker på den havde nogle små striber som nok ikke er særlig tykke og mulig samme farve som nedenunder

mit spørgsmål ligger så på hvilke art er den og er det sådan en du helst ikke vil ha boende på sin altan(en af de arter der fx stikker for sjov) også kunne det jo også være sjovt hvis der var en som viste hvad den laver for jeg syntes det er sjovt at den henter blade ^^

jeg har desværre ikke noget billed af den eftersom den ikke holder pause på nogle måde men arbejder flitigt i sin lille hule under min plante og mit kamera ikke er godt nok til at fange flyvende/bevægende genstande..

i må alle her inde har en god dag^^


De senest indberettede arter i Naturbasen: