Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. juli 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Hey

Ny på F&N
Insekt bestemmelse (Læst 195 gange) Postet d. 11-07-18 kl. 13:44
Hej!

Dette 40 mm store insekt fløj forleden ind i havestuen - hvad er det for en krabat?

Mvh

Hans Hey

Insekt bestemmelse (Hej!
Dette 40 mm store insekt fløj forleden ind i havestuen - hvad er det for en krabat?
Mvh
Hans)
Foto: Hans Hey
Besvar | Kommentér

Sean Birk Bek Craig
#1 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 14:19. Emne: Insekt bestemmelse
Hej Hans,

Hvor har du fundet den? I Dk?

Venligst

Sean Birk

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 14:57. Emne: Insekt bestemmelse
Den minder om denne - se linket HER. Men om det har noget på sig, aner jeg ikke. Også jeg er spændt på at se svaret på Sean Birks spørgsmål ovenfor.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Sean Birk Bek Craig
#3 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 16:46. Emne: Insekt bestemmelse
Jeg havde også Megascolia maculata i tankerne, men det kunne være rart med flere billeder I andre vinkler, da jeg ikke har erfaring med Scoliidae 😊

Venligst

Sean Birk

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#4 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 16:51. Emne: Insekt bestemmelse
Det har jeg heller ikke. Enig, flere billeder ville være godt. Jeg er mest bare med på "en kigger", for dyrets størrelse er jo grotesk - og i dette tilfælde ser det for en gangs skyld veldokumenteret nok ud!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#5 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 23:23. Emne: Insekt bestemmelse
Og den er jo endda mere end 40 mm. Vildt hvis vi skal til at have Scoliidae i DK?! I så fald håber jeg Hans har husket at gemme eksemplaret?

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Hans Hey

Ny på F&N
#6 Kommentar postet d. 14-07-18 kl. 10:33. Emne: Insekt bestemmelse
Jeg må lige undskylde - jeg er helt ny på Naturbasen, så jeg glemte at skrive, at den fløj ind i havestuen i Provence, hvor jeg bor.

Vi har mange store flotte insekter - mange af dem drysser i poolen, hvor jeg så fisker dem op - og prøver at finde ud af, hvad det er for arter.

Besvar | Kommentér

Hans Hey

Ny på F&N
#7 Kommentar postet d. 14-07-18 kl. 11:07. Emne: Insekt bestemmelse
Jeg må lige undskylde - jeg er helt ny på Naturbasen, så jeg glemte at skrive, at den fløj ind i havestuen i Provence, hvor jeg bor.

Vi har mange store flotte insekter - mange af dem drysser i poolen, hvor jeg så fisker dem op - og prøver at finde ud af, hvad det er for arter.

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#8 Kommentar postet d. 14-07-18 kl. 11:44. Emne: Insekt bestemmelse
Hej Hans,

Aha, det forklarer jo meget!

Til din orientering: der er et spørgeforum her på siden, som hedder "Udenlandsk natur". Dér hører ALLE spørgsmål vedr. observationer af dyr og planter set udenfor Danmark hjemme. Man kan kun INDTASTE fund fra Danmark. Som sagt, det var bare til orientering.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Hans Hey

Ny på F&N
#9 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 13:29. Emne: Insekt bestemmelse
Mange tak, Elizabeth, det vidste jeg heler ikke - Mvh Hans

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator