Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. juli 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mette Hansen
Smuk ny svirreflueart (Læst 53 gange) Postet d. 11-07-18 kl. 23:39
TUSIND tak Peter! Tænk at det var kejseren, jeg fangede! Han sad også kun akkurat stille længe nok til, at gnaske den flue, han havde fanget.

Jeg syntes nok, den var stor!

Smuk ny svirreflueart (TUSIND tak Peter! Tænk at det var kejseren, jeg fangede! Han sad også kun akkurat stille længe nok t)
Mette Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 591)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 23:41. Emne: Smuk ny svirreflueart
Hej Mette.

Der gik vist et eller andet galt? Arten på billedet ligner i øvrigt Tobåndet Hvepsesvirreflue?

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 23:42. Emne: Smuk ny svirreflueart
Mht teksten: - se linket HER

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Mette Hansen
#3 Kommentar postet d. 11-07-18 kl. 23:50. Emne: Smuk ny svirreflueart
Jamenaltså! :o

Jeg SKREV en anden tekst til svirrefluen, men altså godt nok i et andet vindue i samme browser. Meget mystisk!

Men mange tak for den tobåndede hvepsesvirreflue. Det er da et navn, der giver mening!

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen

Svaraktivitet:

(118)
#4 Svar postet d. 11-07-18 kl. 23:51. Emne: Smuk ny svirreflueart
Okay, så det var altså et spørgsmål og ikke fordi du ville deklarere fundet af en ny MEGET lignende svirreflueart.

Så får du hermed et svar.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Monica Oyre

Svaraktivitet:

(1116)
#5 Svar postet d. 12-07-18 kl. 00:10. Emne: Smuk ny svirreflueart
Hej Mette

Jeg kan ikke helt se, hvad der er sket men arten er i hvert fald Tobåndet hvepsesvirreflue, Chrysotoxum bicinctum, en hun

Man kan normalt ikke have flere svar-faner åbne på samme tid fra fugleognatur (inklusiv indlæg når man laver en ny tråd), af en eller anden grund bliver de nemlig ofte byttet rundt Så derfor er det en god ide altid at svare/kommentere på en enkelt ting af gangen

Mvh. Monica

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator