Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. juli 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
En hveps på ca. 1,5 cm med lang læggebrod (Læst 82 gange) Postet d. 12-07-18 kl. 19:01
Billedet er taget ved kratskoven ved Oplevelsesstien overfor Torpet mose ved Ringsted å.

Billedet taget hen på eftermiddagen i dag.

En hveps på ca. 1,5 cm med lang læggebrod (Billedet er taget ved kratskoven ved Oplevelsesstien overfor Torpet mose ved Ringsted å.
Billedet t)
Foto: Steffen Appelquist
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Jonas Lutz

Svaraktivitet:

(1128)
#1 Svar postet d. 13-07-18 kl. 08:38. Emne: En hveps på ca. 1,5 cm med lang læggebrod
Jeg kan hjælpe dig så langt som til Ichneumonidae ubestemt - disse med dette udseende kan være utroligt tricky at bestemme

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#2 Kommentar postet d. 13-07-18 kl. 08:53. Emne: En hveps på ca. 1,5 cm med lang læggebrod
Tak for svaret, Jonas. Jeg regnede også med, det var umuligt at lave en nøjagtig bestemmelse.

Vh Steffen

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#3 Kommentar postet d. 13-07-18 kl. 09:55. Emne: En hveps på ca. 1,5 cm med lang læggebrod
Øjne og bagbensfarve og generelle udseende får mig til at tænke Campopleginae som er en svær underfamilie husk at længde er uden antenner og brod

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#4 Kommentar postet d. 13-07-18 kl. 13:00. Emne: En hveps på ca. 1,5 cm med lang læggebrod
Det skriver jeg mig bag øret!

Tak

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator