Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Carlsen
Hvilken pyramideugle? (Læst 165 gange) Postet d. 13-07-18 kl. 17:21
Sommerens projekt "lær natsommerfuglene at kende" resulterede i nat i, at denne pyramideugle satte sig på mit kastanietræ, lokket til af rødvin-/sukkervædet stof. Der var mange andre pyramideugler, som alle for mit aldeles utrænede blik lignede A. pyramidea. Dette individ virkede dog lidt anderledes - er det også A. pyramidea?

Hvilken pyramideugle? (Sommerens projekt "lær natsommerfuglene at kende" resulterede i nat i, at denne pyramideugle satte s)
Foto: Amphipyra sp.
Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(5923)
#1 Svar postet d. 29-08-18 kl. 10:26. Emne: Hvilken pyramideugle?
Det kunne faktisk godt være en berbera, men vinklen gør det ikke helt nemt (det er det faktisk ikke i forvejen, men vinklen gør det værre).

Jeg tror faktisk, det ER berbera, men afvent meget gerne andre meninger.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael Carlsen
#2 Kommentar postet d. 29-08-18 kl. 11:06. Emne: Hvilken pyramideugle?
Jeg venter tålmodigt

Når man tænker på HVOR mange år siden det er, at du præsenterede mig for lyslokningens velsignelser ved Suserup, så er det vel på tide jeg selv er kommet i gang. Og dér hvor jeg er nu, er det en sejr hver gang jeg finder frem til et artsnavn til selv den almindeligste sommerfugl. Så selv mine måske foreløbig 80-90 arter hen over sommeren holder mig nok beskæftiget frem til næste forår. Så tålmodighed - det er der masser af!

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(3167)
#3 Svar postet d. 29-08-18 kl. 11:25. Emne: Hvilken pyramideugle?
Jeg er med på berbera - selvom guderne skal vide, at det ikke er nemt med de to arter...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Arne Kiis
#4 Kommentar postet d. 30-08-18 kl. 20:25. Emne: Hvilken pyramideugle?
"Et er bog at læse, noget andet ugle at kende" - er der ikke er ordsprog noget i den stil?

Så med forlov til d´herrer Jan og Karsten, hvad lægger i til grund for berbera her?

Tak!

/A

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#5 Kommentar postet d. 01-09-18 kl. 11:15. Emne: Hvilken pyramideugle?
Der er flere ting, men bl.a. ser den nederste tak på indre mellemlinje ud til at rage længere ind i mellemfeltet end takkerne ovenfor...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator