Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sandra Rudolfsdottir
Hvad kan det mon være? Fundet på Stevns Klint (Læst 332 gange) Postet d. 14-07-18 kl. 09:58
Har fundet denne for nogen år siden.

Hvad kan det mon være?  Fundet på Stevns Klint (Har fundet denne for nogen år siden.)
Sandra Rudolfsdottir har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

jytte frederiksen

Svaraktivitet:

(8)
#1 Svar postet d. 16-07-18 kl. 10:54. Emne: Hvad kan det mon være? Fundet på Stevns Klint
Det er en forstenet kiselsvamp med en kappe af flint. Svampevævet ser du i toppen af stykket (måske er det bunden). Jeg kan ikke give dig et navn på den. Men jeg kan fortælle at jeg har 2 eksemplarer i min samling som ligner din. De er fra Sangstrup Klint ved Grenå. Du kan finde lidt om kiselsvampe her: - se linket HER. God fornøjelse

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Sandra Rudolfsdottir
#2 Kommentar postet d. 17-07-18 kl. 18:14. Emne: Hvad kan det mon være? Fundet på Stevns Klint
Er der mon nogen som helst viden om hvor gamle de er? Tak for svar altid interessant at læse noget nyt

Besvar | Kommentér

jytte frederiksen

Svaraktivitet:

(8)
#3 Svar postet d. 18-07-18 kl. 10:09. Emne: Hvad kan det mon være? Fundet på Stevns Klint
Alderen er formentlig omkring 65-61 millioner år.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator