Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Malene Agergaard Joudeh
hvidklire og rørspurv, hun?? (Læst 299 gange) Postet d. 16-07-18 kl. 11:16
Jeg vil bare være sikker; er det hvidklire og rørspurv, hun?

Beklager billedkvaliteten

hvidklire og rørspurv, hun?? (Jeg vil bare være sikker; er det hvidklire og rørspurv, hun?
Beklager billedkvaliteten)
Malene Agergaard Joudeh har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 577)
Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen

Svaraktivitet:

(126)
#1 Svar postet d. 16-07-18 kl. 12:39. Emne: hvidklire og rørspurv, hun??
Næh det ligner mere en Svaleklire

mvh

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1182)
#2 Svar postet d. 16-07-18 kl. 12:43. Emne: hvidklire og rørspurv, hun??
Den tør jeg også godt dømme svaleklire til

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3328)
#3 Svar postet d. 16-07-18 kl. 13:06. Emne: hvidklire og rørspurv, hun??
Enig i Svaleklire, Hvidklire er lidt lysere på ryggen, mere langbenet og har længere og svagt opadbøjet næb.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#4 Svar postet d. 16-07-18 kl. 13:35. Emne: hvidklire og rørspurv, hun??
Ja, Svaleklire er rigtigt.

Iøvrigt meget længe siden at "dytte-lytter" (fællesbetegnelse for småvadere, brugt af strandjægere i visse egne af landet) måtte skydes.

Nutildags er det vel kun Dobbeltbekkasin, som fortsat må plaffes ned.

Desværre, har jeg nær sagt, for min erfaring som konservator i kontakt med en lille del af landets jægere, siger mig at kun en brøkdel af disse solsortestore, meget velsmagende fugle, overhovedet finder vej til gryden.

Og hvorfor ialverden så skyde så små fugle, når nu Solsorte og Sjaggere (som meget bedre kan tåle et selv anseeligt jagttryk) nu er fredede?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Malene Agergaard Joudeh
#5 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 15:24. Emne: hvidklire og rørspurv, hun??
Tak til alle, der har svaret

Jeg ønsker ikke flere kommentarer på tråden, og betragtningerne omkring jagt kunne passende lægges op som et særskilt opslag, efter min mening, da det intet har at gøre i min tråd

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#6 Svar postet d. 16-07-18 kl. 15:39. Emne: hvidklire og rørspurv, hun??
Hej Malene, det er er der helt fint, at du afgrænser hvad du vil have svar på.

Men her gør du det først efter at andre (deriblandt jeg) har svaret, og da jeg ikke på forhånd kan gætte, hvad spørgeren ønsker for et svar, vil jeg fortsætte med at svare, som jeg finder mest belejligt....

Der er nogle som altid svarer så kort som muligt, og så absolut holder sig til det specifikke spørgsmål, medens andre svarer mere causerende (er det med k?), og udleder andre ting af billedet (køn, alder, fældning, race osv) end blot en artsbestemmelse.

Der bør være plads til flere typer svar her på F og N, men jeg skal prøve at gøre mine eventuelle fremtidige svar til dig korte og uden "jagtudflugter", hvis jeg husker dit navn, som jeg lige nu er igang med at indprente mig

Hilsen Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator