Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig? (Læst 555 gange) Postet d. 16-07-18 kl. 17:02
Jeg har en ældre CD med blid baggrundsmusik og en mængde naturlyde hen over.

Især et fuglekald gør indtryk, og jeg er simpelt hen nødt til at vide, hvilken fugleart det handler om. Den er skøøøøn!

Min formodning er, at det er en slags havfugl og måske - måske en canadisk, da komponisten Dan Gibson er fra Canada, men det er jo slet ikke sikkert.

Man kan ikke uploade Mp3-lyde her - men jeg kunne sende den 5-10 sekunders optagelse til et "muligt fugleskrigs-geni"

CD´en hedder meget poetisk: "HARMONY" og har man den selv, er det nr 5 - så vidt jeg husker

Er der nogen, der melder sig?

Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig? (Jeg har en ældre CD med blid baggrundsmusik og en mængde naturlyde hen over. 

Især et fuglekald g)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#1 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 19:59. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Jeg melder mig ikke som ´fugleskrigsgeni´ - men er det CD´en "Harmony - Exploring Nature With Music", nummeret "Arctic life"?

Besvar | Kommentér

Jens Hansen
#2 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:32. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Eller Sun-Reflextions?

Besvar | Kommentér

Tim H. Hansen

Svaraktivitet:

(256)
#3 Svar postet d. 16-07-18 kl. 20:38. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Jeg vil skynde mig at gætte på en Islom.

Jeg aner ikke, hvad det er for noget musik, du snakker om. Men hvis det viser sig, at jeg har ret, så skal I alle tiltale mig Hr. Fugleskrigsgeni fremover.

Mvh. Tim

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#4 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:38. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Ja til Henriks bud - Arctic life ca 1/4 inde - nogle få gentagne sjove kald - ikke det lange "mågeskrig" lidt senere

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#5 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:41. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Jamem et godt bud! - ud i den arctiske tåge.

Hvor kan man høre lyden af Islom, for at få det afklaret? - har du en latinsk betegnelse?

Besvar | Kommentér

Arne Kiis
#6 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:43. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
- se linket HER

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#7 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:45. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Hvis det er denne her - så var det en "nitte" - den er mere sophistikeret i lyden og skifter toner, på en "feeee" måde.

Hvis man er musikalsk - så er det faktisk opsplitningen af en mol-akkord

Grundtone - efterfulgt at hurtigere opsplitning af akkorden: Grundtone - lille terts - kvint

Siger det nogen noget?

Det var ski lettere, hvis jeg kunne uploade den lille lydfil

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#8 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:46. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
sorry jeg glemte Islom-linket - som det IKKE er

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#9 Kommentar postet d. 16-07-18 kl. 20:47. Emne: Er der nogen, der er skrappe til udenlandske fugles kald/skrig?
Super, Arne - men nu mangler jeg så et navn, for at kunne efterchecke, hvilken det er.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator