Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Jeppesen
Hvilken fugl har disse 3 mon været (Læst 398 gange) Postet d. 17-07-18 kl. 13:11
Hej.

Jeg var ude og gå langs en udtørret å efter som vi nu har haft så meget sol denne sommer.

Jeg faldt over disse 3 fugle hoveder (vil jeg mene det er)

men er det muligt at arts bekræfte dem ?

Jeg tror den ene er en allike, den anden enten en emu/struds hvilket er mærkeligt da de vel ikke levede i danmark dengang, eller så en gås, den sidste er lidt svær at tyde.

nogen ideer.

mvh Jesper

Hvilken fugl har disse 3 mon været (Hej.

Jeg var ude og gå langs en udtørret å efter som vi nu har haft så meget sol denne sommer.

)
Foto: Jesper Jeppesen
Klik på billedet for original størrelse (720 x 960)
Besvar | Kommentér

Bent Svensson

Svaraktivitet:

(4)
#1 Svar postet d. 17-07-18 kl. 20:42. Emne: Hvilken fugl har disse 3 mon været
Hej Jesper

De tre sten hører - desværre - til kategorien pseudofossiler.

- se linket HER

Det sker ret ofte, at en sten tilfældigvis ligner et ægte fossil uden at være det. Et fingerpeg er, at bløddele har svært ved af forstene. Et fossil af et fuglehoved vil derfor normalt kun omfatte kraniet.

VH Bent

Besvar | Kommentér

jytte frederiksen
#2 Kommentar postet d. 18-07-18 kl. 10:15. Emne: Hvilken fugl har disse 3 mon været
Flint antager de forunderligste former som heldigvis appellerer til vores fantasi. Et festlligt eksempel finder du her: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator