Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder? (Læst 198 gange) Postet d. 17-07-18 kl. 15:13
Havekolonien Virkelyst i Ringsted 14. juli midt på eftermiddagen.

Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder? (Havekolonien Virkelyst i Ringsted 14. juli midt på eftermiddagen.)
Foto: Steffen Appelquist
Klik på billedet for original størrelse (912 x 1368)
Besvar | Kommentér

kim fogt

Svaraktivitet:

(14)
#1 Svar postet d. 17-07-18 kl. 15:46. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Det ligner Matgrøn Solbille men vent lige og se hvad andre skriver inden du logger den

vh

Kim

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erik Poulsen

Svaraktivitet:

(521)
#2 Svar postet d. 17-07-18 kl. 16:08. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Hej

Ja, det en solbille. Der er to arter i spil: Matgrøn Solbille og Lille S. De skelnes sikrest på størrelsen. En tommelfingerregel er, at Matgrøn Solbille er 8-11 mm og Lille Solbille er 5-7 mm.

Kan der siges noget om størrelsen, Steffen?

Venlig hilsen

Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#3 Kommentar postet d. 17-07-18 kl. 17:45. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Hej Erik

Jeg skal ned forbi den have i aften og tager en lineal og mit kamera med, og så vender jeg tilbage med nyt.

Mvh.

Steffen

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#4 Kommentar postet d. 17-07-18 kl. 19:01. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Hej Erik

Så er jeg tilbage igen.

Jeg vedhæfter billedet med solbillen i stor størrelse og bagefter igen Russisk mandstro med en lille lineal foran..

Såvidt jeg kan se er bredden af lokke-kronbladet, der hvor billen sidder, ca. 4 mm. Mon ikke billens længde så er mindst det dobbelte af dette?

Mvh.

Steffen

Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder? (Hej Erik
Så er jeg tilbage igen.
Jeg vedhæfter billedet med solbillen i stor størrelse og bagefter)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#5 Kommentar postet d. 17-07-18 kl. 19:03. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Her er en Russisk mandstro med en lineal.

Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder? (Her er en Russisk mandstro med en lineal.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Erik Poulsen
#6 Kommentar postet d. 17-07-18 kl. 19:47. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Hej igen Steffen

Så er bevismaterialet tilvejebragt . Enig i, at længden er omkring 8 mm, så det må være en Matgrøn Solbille - se linket HER, som Kim foreslog.

Venlig hilsen

Erik

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#7 Kommentar postet d. 18-07-18 kl. 07:21. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Tak for svaret til dig Kim og til dig Erik!

Mvh.

Steffen

Besvar | Kommentér

Erik Poulsen
#8 Kommentar postet d. 18-07-18 kl. 11:41. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Så er den på plads.

Du må nok lige afslutte den med et grønt flag ved at acceptere Kims og mit svar

Venlig hilsen

Erik

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#9 Kommentar postet d. 05-08-18 kl. 11:38. Emne: Bille på Russisk mandstro. Er det en smælder?
Hej Steffen

Du må gerne lukke tråden

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator