Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

kjeld krog
Identificering af fossil. (Læst 307 gange) Postet d. 19-07-18 kl. 12:34
Hej alle sammen 😄 Jeg fandt dette/denne forstenede genstand ved at snorkle nord for Juelsminde, mellem Horsens og Vejle. For mig ku det ligne en tand med den spidse ende. Men bunden kunne godt ligne fra en koral.. håber i kan hjælpe 😊

mvh kjeld

Identificering af fossil. (Hej alle sammen 😄 Jeg fandt dette/denne forstenede genstand ved at snorkle nord for Juelsmin)
kjeld krog har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kirsten Andersen

Svaraktivitet:

(15)
#1 Svar postet d. 19-07-18 kl. 14:00. Emne: Identificering af fossil.
Det er en koral,coelosmilia excavata,se på Kalklandet.dk

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

kjeld krog
#2 Kommentar postet d. 23-07-18 kl. 23:01. Emne: Identificering af fossil.
hej Kirsten.. Mange tak for dit svar spændende.. er det relativt ofte man finder dem? og ved du om de eksisterer idag stadigvæk? Er de fra kridt tiden hvor dinosaurerne levede

Besvar | Kommentér

Kirsten Andersen

Svaraktivitet:

(15)
#3 Svar postet d. 24-07-18 kl. 00:42. Emne: Identificering af fossil.
Jeg mener dit fund er fra kritt tiden,det er en meget en meget fin fossil du har,og jeg har kun fundet én enkelt; selvom jeg

Har fundet over600 små og store-hele pindsvin samt en masse andre fossiler. Der findes heldigvis stadig koraldyr,selvom forurening er en alvorlig trussel for de store rev v.h.Kirsten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator