Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Stauning
Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena (Læst 104 gange) Postet d. 22-07-18 kl. 12:35
I nyttehaven på den blomstrende Persille fra sidste år, i går den 21. juli (og den er der også idag).

Jeg har ikke adgang til nøglen som Line henviser til - se linket HER – men med en kombination af Nielsen & Henriksen DF18 og Benson Handbook for the Identification af British Insects, vol. VI, part 2(b) og allearter-databasen og Lines ovenfor refererede kommentar når jeg frem til at dette må være hannen af Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena.

Men helt nemt er det ikke og jeg vil gerne høre jeres meninger om det.

DBH Ole

Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena (I nyttehaven på den blomstrende Persille fra sidste år, i går den 21. juli (og den er der også idag))
Foto: © 2018 Ole Stauning
Klik på billedet for original størrelse (1320 x 1320)
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#1 Kommentar postet d. 22-07-18 kl. 12:36. Emne: Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena
Detalje af hoved og forkrop.

Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena (Detalje af hoved og forkrop.)
Klik på billedet for original størrelse (1240 x 1240)
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#2 Kommentar postet d. 22-07-18 kl. 12:38. Emne: Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena
Bagkrop og bagben.

Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena (Bagkrop og bagben.)
Klik på billedet for original størrelse (1360 x 1360)
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#3 Kommentar postet d. 21-02-19 kl. 22:56. Emne: Cfr Tenthredo (Allantus, Zonuledo) amoena
Der er åbenbart ingen der tør kommentere, så nu obser jeg den efter min egen bedste overbevisning.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator