Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louise Refslund
Flagermus Klassifikation (Læst 230 gange) Postet d. 05-08-18 kl. 12:57
Vi har tit flagermus på besøg i haven. Jeg har nu været så heldig at kunne tage et billed af den. Over sommerferien har vi fået en biologiopgave for, som går ud på at vi skal finde fem dyr, og klassifisere dem. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvilke art det er.

Så hvis nogle ved hvilke art det er, eller kan hjælpe mig til at finde ud af det selv, vile det være dejligt.

Flagermus Klassifikation (Vi har tit flagermus på besøg i haven. Jeg har nu været så heldig at kunne tage et billed af den. Ov)
Louise Refslund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(181)
#1 Svar postet d. 05-08-18 kl. 13:31. Emne: Flagermus Klassifikation
Flagermus kan normalt ikke artsbestemmes ud fra billeder. Det kræver præcist mål af underarm og detaljer i øre og omkring fødder og hale, for en sikker artsbestemmelse.

Flagermus bør normalt artsbestemmes på deres kald vha. flagermusdetektor, men det kræver også en del erfaring.

Har du en forklaring på hvorfor dyret ligger der?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator