Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. august 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Er det en vårflue ? (Læst 60 gange) Postet d. 09-08-18 kl. 11:15
Set ved lys sammen med natsommerfugle i parcelhushave 08.08.18, Køge

Er det en vårflue ? (Set ved lys sammen med natsommerfugle i parcelhushave 08.08.18, Køge)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (714 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 09-08-18 kl. 11:15. Emne: Er det en vårflue ?
Fra en anden vinkel

Er det en vårflue ? (Fra en anden vinkel)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (813 x 650)
Besvar | Kommentér

Peter Wiberg-Larsen

Svaraktivitet:

(367)
#2 Svar postet d. 09-08-18 kl. 12:05. Emne: Er det en vårflue ?
Bedste bud er vårfluen Micropterna sequax, men dit foto er ikke helt skarpt, og skulle helst have været taget så dyret var set præcist fra siden - gerne suppleret med et nærbillede af bagkropspidsen set fra neden. Ja - jeg ved godt at det er meget at forlange Der er et par andre arter, som den kan forveksles med. M. sequax er almindelig og udbredt. Larven lever i små vandløb, ofte sommerudtørrende. Det overlever den som voksen, der lever i 4-6 måneder før den lægger æg når vandet vender tilbage om efteråret. Så den burde kunne klare dette års usædvanlige sommer.

mvh Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 09-08-18 kl. 12:33. Emne: Er det en vårflue ?
Tak for det udførlige svar

Jeg er godt klar over, at billedet ikke er optimalt, men det var først og fremmest natsommerfugle, jeg gik efter, da denne så også var kommet med. Det er fint med vårflue sp

Gerner

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator