Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. august 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Larsen
Hvilken flue? (Læst 67 gange) Postet d. 13-08-18 kl. 01:18
Jeg har en lumsk fornemmelse af, at jeg har haft fat i denne før. Og spurgt på den. Men jeg kan ikke finde svaret nogen steder. Så hvis nogen har et bud, ville det være skønt. Det er ikke så tydeligt her på billedet, men den har et meget markant (sådan et man burde kunne huske ) sort vingemønster.

Billedet er taget på Ærø 6-8-2018.

Hvilken flue? (Jeg har en lumsk fornemmelse af, at jeg har haft fat i denne før. Og spurgt på den. Men jeg kan ikke)
Foto: Michael Larsen
Klik på billedet for original størrelse (793 x 600)
Besvar | Kommentér

Niels Jørgen Rosenkrants
#1 Kommentar postet d. 13-08-18 kl. 10:12. Emne: Hvilken flue?
Hej Michael.

Jeg synes vingemønstret peger på båndfluen Anomoia purmunda - se linket HER

Men jeg er ikke ekspert, så dette er ikke et svar/en bestemmelse, men blot et forslag.

Mvh.

Niels Jørgen

Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#2 Svar postet d. 13-08-18 kl. 10:20. Emne: Hvilken flue?
Ikke desto mindre er jeg temmelig sikker på, du har ret. Så mange tak Niels Jørgen

Nu ser jeg lige mine øvrige skud igennem, men jeg synes ikke, der er megen tvivl. Vingemønster og alt andet ser ud til at stemme. Godt at få den på plads

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator