Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen
Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (Læst 213 gange) Postet d. 24-08-18 kl. 10:24
23. august ved Sebber kirke i nærheden af Nibe.

På død, stadig stånde, Ahorn.

Masser af små 1 x ½ cm store pletter som minder om kulskorpe.

Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (23. august ved Sebber kirke i nærheden af Nibe.

På død, stadig stånde, Ahorn.

Masser af små 1 )
Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#1 Kommentar postet d. 24-08-18 kl. 10:25. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)
...

Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (...)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#2 Kommentar postet d. 24-08-18 kl. 10:27. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)
..overfladen føles fast, og ser ud til at bestå af sammenkittede gryn..

Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (..overfladen føles fast, og ser ud til at bestå af sammenkittede gryn..)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#3 Kommentar postet d. 24-08-18 kl. 10:29. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)
..i vand og under mikroskopet flyder grynene nemt fra hinanden og ligner meget smukke sporer.

Størrelsen på dem er 30-34 x 15-16 my

Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (..i vand og under mikroskopet flyder grynene nemt fra hinanden og ligner meget smukke sporer.

Stø)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 24-08-18 kl. 10:56. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)
- du ku´ jo godt ha´ givet mig et praj, nu du var nær ...

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#5 Kommentar postet d. 25-08-18 kl. 15:56. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)
Ja det ku´ jeg måske godt Per men det er jo aldrig lige til at vide hvor jeg havner. Det er ikke altid planlagt. Men sådan set kunne jeg jo godt ha´ brugt din hjælp, men da du ikke kommer med et bud her, havde det måske heller ikke hjulpet at ringe efter dig

Der er åbenbart heller ikke andre der vil byde ind, og det er minsandten da svært at sidde med noget som man slet ikke kan komme nogen vegne med Jeg er ikke engang sikker på at det er svamp, men hvad ellers?

Jeg må nok prøve på svampeatlas også, og så se om der er nogle kloge hoveder der kan løse mysteriet

Forresten er det slet ikke nogen dårlig egn deroppe omkring Halkær bredning Det var et nyt område for mig. Var også på kirkegården i Bislev Vildt godt med laver!

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 25-08-18 kl. 17:38. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)

-på Sebber Kirkegård vrimler det med Eng-Guldstjerner. Næsten samtlige gravpladser er "inficeret"...

Vagn kendte vi i mange år, men han måtte nøjes med en enkelt

Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (:-)
-på Sebber Kirkegård vrimler det med Eng-Guldstjerner. Næsten samtlige gravpladser er "inficere)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 25-08-18 kl. 17:40. Emne: Den her kommer jeg ingen vegne med ;-)
- medens andre i rigt mål...

Den her kommer jeg ingen vegne med ;-) (- medens andre i rigt mål...
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator