Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Line Trier Rokkedal
Sommerfugl fra den 20/8 (Læst 659 gange) Postet d. 25-08-18 kl. 12:58
Hjælp til ID på sommerfugl fra den 20/8. Jeg synes den kunne ligne en violetrandet ildfugl med pletterne på vingerne? Men jeg er kommet i tvivl. Fra Tornby Klit

Mvh Line

Sommerfugl fra den 20/8 (Hjælp til ID på sommerfugl fra den 20/8. Jeg synes den kunne ligne en violetrandet ildfugl med plett)
Line Trier Rokkedal har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#1 Svar postet d. 25-08-18 kl. 13:23. Emne: Sommerfugl fra den 20/8
Ja Violetrandet Ildfugl (han) - det må være 2. generation - interessant.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Line Trier Rokkedal
#2 Kommentar postet d. 25-08-18 kl. 13:45. Emne: Sommerfugl fra den 20/8
Ja meget!

Besvar | Kommentér

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(469)
#3 Svar postet d. 25-08-18 kl. 14:05. Emne: Sommerfugl fra den 20/8
Det er godt nok sent.

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#4 Kommentar postet d. 25-08-18 kl. 23:38. Emne: Sommerfugl fra den 20/8
Ja, 2. generation. Sejest! Lidt spøjst, men skulle det være, er det jo netop et varmt år som i år. Der er også set flere tages i år i 2. generation. Har lige søgt diverse databaser igennem, og der figurerer faktisk en 3-4 troværdige tidligere hippothoe-observationer i ADD, som godt kan være 2. generationsdyr. Så med lidt god vilje er der nok nu ca. 5 danske fund af 2. generations-hippothoe. For mit eget vedkommende, er min seneste danske hippothoe ever, en hun fra 29/7 - 2015 i Nordsjælland.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator