Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Vitha Friis
sværm af svaler (Læst 429 gange) Postet d. 27-08-18 kl. 11:22
lige nu i Billund - jeg har en halv time stået og betragtet svaler, jeg har aldrig set så mange før på én gang, virkelig mange. Vi har langs hele vejen ahorntræer, men de har centreret sig omkring kun et af dem, sværmer rundt og rundt og nedenunder træer konstant, nu mere end en halv time - hvad går det ud på???

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(859)
#1 Svar postet d. 27-08-18 kl. 11:45. Emne: sværm af svaler
Det går vist ud på, at svalerne er ved at samle sig med henblik på efterårstrækket, og det er sandsynligvis fordi, at hvis de så finder et sted med mange insekter, så vil de blive der og spise.

Jeg har prøvet det et år vi havde fået græsplænen fuld af stankelben, der var en stor flok svaler der tilbragte et par dage med at stryge lavt henover græsset og fange stankelben i massevis.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator