Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Flemløse
Defekt Leica teleskop/15 års slidtage (Læst 890 gange) Postet d. 27-08-18 kl. 12:05
Jeg har et Leica Teleskop, som jeg købte for 15 år siden. Gevindet i fodsålen er blevet slidt og virker ikke længere.

Teleskopet skal sandsynligvis sendes til Tyskland, men inden jeg gør det vil jeg lige høre andres erfaringer mht. reparationer. Se vedlagt foto:

Defekt Leica teleskop/15 års slidtage (Jeg har et Leica Teleskop, som jeg købte for 15 år siden. Gevindet i fodsålen er blevet slidt og vir)
Klaus Flemløse har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#1 Kommentar postet d. 26-09-18 kl. 10:39. Emne: Defekt Leica teleskop/15 års slidtage
Hvis du kender et finmekanisk værksted, kan det sikkert gøres meget billigere og nemmere end at sende skopet til Tyskland. Det er jo en ret banal, rent mekanisk operation. MVH Bent

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad

Svaraktivitet:

(22)
#2 Svar postet d. 26-09-18 kl. 16:55. Emne: Defekt Leica teleskop/15 års slidtage
Det ligner en Manfrotto-snaplås med 1/4" gevind. Og det ligner, at teleskopfoden har både 1/4" og 3/8" gevindhul. En "omformer" kan fås til 15 kr., så snaplåsen i stedet kan sættes i 3/8"-hullet.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#3 Kommentar postet d. 26-09-18 kl. 17:55. Emne: Defekt Leica teleskop/15 års slidtage
PS: Og så er det jo meningen, at man lader pladen til snaplåsen blive siddende på fx teleskopet, kameraet, objektivet osv. hele tiden - og ikke skruer den af og på og på og af hele tiden. Ekstra plader er ikke så gevaldigt dyre.

Besvar | Kommentér

Klaus Flemløse
#4 Kommentar postet d. 01-10-18 kl. 10:29. Emne: Defekt Leica teleskop/15 års slidtage
For at få den repareret blev jeg bedt om at sende den til Portugal. Jeg fik det svar, at en af linserne var uklare og at der ikke var reservedele tilbage for denne model.

Jeg fik så tilbud på en nyt teleskop med rabat, men jeg foretrak at købe den via DOF også med en rabat.

Tak for de givne svar.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator