Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Andersen
Reptil fra Moldavien (Læst 193 gange) Postet d. 14-09-18 kl. 15:13
Vi er ovre i den sydøstlige del af landet, der hvor oprørsenklaven Transdniestria er placeret. Jeg vendte brædder og sten for at finde dyr, og så var den lille fyr der pludselig. Haves kun i denne vinkel. Kan arten opklares?

Mvh. Ole

Reptil fra Moldavien (Vi er ovre i den sydøstlige del af landet, der hvor oprørsenklaven Transdniestria er placeret. Jeg v)
Ole Andersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (782 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(434)
#1 Svar postet d. 14-09-18 kl. 17:00. Emne: Reptil fra Moldavien
Hej Ole.

En unge af enten Østligt Smaragdfirben (Lacerta viridis) eller af Markfirben (L. agilis). Jeg mener, at en unge af Markfirben ville have lyse øjenpletter, også dernede sydpå. Smaragdfirben kan i hvert fald godt mangle dem. Derfor er mit bud Østligt Smaragdfirben (Lacerta viridis). De svage lyse striber (lige antal) peger også på den art. Men vent gerne på flere meldinger!

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kristian Stengaard Munkholm

Svaraktivitet:

(144)
#2 Svar postet d. 17-09-18 kl. 19:39. Emne: Reptil fra Moldavien
Enig i ungdyr af østligt smaragdfirben

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Andersen
#3 Kommentar postet d. 18-09-18 kl. 06:29. Emne: Reptil fra Moldavien
Tak for jeres indsats!

Mvh. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator