Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Ulrik
Æg på torskemund? (Læst 111 gange) Postet d. 15-09-18 kl. 11:49
Disse æg blev bemærket på nogle af de øverste blade på en alm. torkemund ved Belvedere 14. september. Nogle planter i nærheden var ret ribbet for blade, som jeg har set Kappeuglelarver gøre. Kan det mon være dens æg?

Vh Poul

Æg på torskemund? (Disse æg blev bemærket på nogle af de øverste blade på en alm. torkemund ved Belvedere 14. september)
Foto: Poul Ulrik
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(6885)
#1 Svar postet d. 15-09-18 kl. 12:06. Emne: Æg på torskemund?
En 2-3 ting: Nej, det er ikke lunula-æg.

De ser sådan ud:

- se linket HER

2: Er du sikker på, det overhovedet er æg?

3: Jeg tror ikke, jeg kender nogen i hele nordeuropa, der ville turde sætte navn på æg, overhovedet - måske ud over de 10 mest atypiske arter, som ofte mødes (Lille penselspinder osv) ... ud af 2500 arter.

hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik
#2 Kommentar postet d. 15-09-18 kl. 12:21. Emne: Æg på torskemund?
Næh, jeg er overhovedet ikke sikker på, hvad det er, så jeg burde nok have spurgt i et mere generelt forum. Hvis der er nogen, der har en anelse om et andet ophav til dette tilsyneladende ret målrettede "angreb" på en sagesløs torskemund, flytter jeg spørgsmålet til rette forum asap

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Erik Steen Larsen
#3 Kommentar postet d. 15-09-18 kl. 19:51. Emne: Æg på torskemund?
Hej Poul,

De ser helt flade ud og bliver i hvert fald ikke til sommerfugle. Har ingen idé om hvad det er.

Mvh.,

Erik

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik
#4 Kommentar postet d. 16-09-18 kl. 06:21. Emne: Æg på torskemund?
Tak, jeg laver en ny tråd andetsteds.

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Erik Steen Larsen
#5 Kommentar postet d. 16-09-18 kl. 10:43. Emne: Æg på torskemund?
Hej Poul,

Hvis det bliver opklaret må du meget gerne linke til svaret i denne tråd - så vi også kan blive klogere

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator